Gjest Skrevet 24. juli 2008 #1 Skrevet 24. juli 2008 Vi har en mur utenfor som det tydeligvis bokstavelig talt tar år og dag og bli ferdig med. Men nå skal vi bli ferdig! Jeg har tidligere vært med og støpe på den og også støpt deler av den helt alene og opplevd at tilfeldig forbipasserende har sett veldig rart på meg og naboen har kommentert at de synes det er litt "morsomt" (som nabomannen uttalte det) at jeg også ermed på å støpe. I dag hadde vi uventet besøk fra min ene sivgerinne og en venninne av henne og ungene deres (bar en liten stund) og vi måtte bare få støpt ferdig en bit i dag slik at den kunne få tørket ferdig til i morgen, eneste biten som manglet for å legge på blokker så det gikk ikke an å vente selv med besøk. Jeg tenkte at min mann vil vel snakke med søsteren sin og gikk bort og fikk igang blandemaskinen og min mann fortalte meg nå nettopp lettere humrende at både sin søster og venninnen hadde vært helt sjokkert over at jeg blandet sement, det var jo mannfolkarbeid! Men seriøst, er et virkelig så rart og uvanlig at kvinner kan gjøre slike ting da? Ikke er det noe vanskelig, faktisk er det kjempelett, og ikke er det så veldig tung heller, er jo god trim ;-) Eller er det bare at de kanskje ikke synes jeg personlig ikke passer inn siden jeg som regel er kledd ganske feminint, sminker meg osv? Ville dere reagert om dere så en kvinne lage sement?
lengter daler ned i skjul... Skrevet 24. juli 2008 #2 Skrevet 24. juli 2008 ja ville nok ha reagert litt kanskje. fordi det ikke er så vanlig... men det er jo ikke noe negativt med det. jeg kommer gjerne, og lukter og koser meg! har så dilla på sånne lukter at det er helt sykt!
Aga:-) Skrevet 24. juli 2008 #3 Skrevet 24. juli 2008 Jeg ville reagert utelukkende positivt! Jeg har også vært med på å støpe og mure, og synes det er veldig morsomt. Er så konkret arbeid, og så ser en resultater fort:) Er ingen grunn i hele verden at ikke en kvinne kan lage sement!
iznogood Skrevet 24. juli 2008 #4 Skrevet 24. juli 2008 akkurat det har jeg gjort i 10 år :-) hadde ikke fått bygget mye hus eller murer om jeg ikke kunne blande støp. har aldri tenkt over at det var en mannegreie... er det det, altså? en helt annet ting - hvor jeg hater lyden av sementblanderen. den bare gnur seg rett inn i sjelen min.
Gjest Skrevet 24. juli 2008 #5 Skrevet 24. juli 2008 Ja den er jo ikke akkurat kongen av godlyder, hehe...
Twintipp og himmelblå Skrevet 24. juli 2008 #6 Skrevet 24. juli 2008 Ja, ihvertfall her er det uvanlig, he he. For det første kan ingen av oss blande støp, og jeg har nok med å holde orden i huset og på alt annet, he he. Men, hadde ikke reagert som og ledd av noen dersom de gjorde det da..
Gjest Skrevet 24. juli 2008 #7 Skrevet 24. juli 2008 Jeg kan faktisk lære deg det, over nett ;-) Du fyller på 1-2 spader grus og litt vann. 1 bøtte sand, 1 bøtte sement, litt mer vann og en sten på størrelsen med en knytteneve (denne dunker løs det som evt kleber til innsiden av blandemaskinen) og så har du i 1,5 bøtte til med sand og evt mer vann tl det får omtrentlig melisglasur-konsitens og lar det hele elte en liten stund. Verre er det faktisk ikke. Er som å bake kake, du må måle, bør ha det inn i riktig rekkefølge for best mulig reslutat og så må den få putre for seg selv litt før den er klar ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå