Gå til innhold

Hvilken bok leser du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper med denne tråden å få litt inspirasjon til lesestoff i sommervarmen. Selv holder jeg på med Hodejegerne av Jo Nesbø. Har ikke kommet så langt, man har allerede skjønt at den er anderledes enn de andre bøkene hans.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha ha ha, som den siste person i verden har jeg nå begynt å lese Harry Potter. Måtte ha noe som var lettlest, og hadde de tilfeldigvis liggendes.

Skrevet

Holder på med "Kineseren" men er kommet til et fryktelig kjeeeeeedelig parti, så det går treeeeeegt nå.... Vet sannelig ikke når jeg skal bli ferdig med den boka, selv om jeg er "spent" på "løsningne"...

Etterpå skal jeg høre "Drageløperen" på lydbok.

Skrevet

Akkurat nå: Italienske sko av Henning Mankell.

Leser alltid...

Skrevet

Paktens voktere av Tom Egeland.

Omtale: "Da manuskriptet Codex Snorri blir funnet på Island, fører det til en verdensomspennende jakt for arkeologen Bjørn Beltø. Han jakter på pergamenter, koder og runerebuser, og sporene er skjult i grotter, stavkirker, gravkamre, museer og arkiver. Beltø er imidlertid ikke aleine om å leite, og motstanderne hans er både farlige og skruppelløse. Dette er den andre boka om Bjørn Beltø."

Har kommet ca. halvveis. Boken er ok, men føler at jeg har lest noe lignende før. Flere som har boktips?

Skrevet

For to år siden var jeg med i en fødeklar gjeng her inne, og vi fant ut at hvis vi leste en bok av I. Calvino "Usynlige byer", så fødte vi:) Vår egen fødebok, så og si. Uansett, det er en nydelig bok.

Skrevet

akkurat ferdig med "drageløperen", og har begynt på "falskmynter i sachenhausen"- tror det skrives slik.....

Skrevet

Jeg har faktisk også begynt på Hodejegerne!

Men vet ikke helt enda... Har lest alle tidligere bøker av Jo Nesbø, og skjønner også at dette er noe annet. Men ble veldig fanget av prologen!

Skrevet

Ruts bok. (I bibelen)

Skrevet

Arabias døtre av Jean P.Sasson.

Var å lånte noen bøker på biblioteket i dag:

-Sultanas kamp (Jean P.Sasson)

-Dinas bok (Herbjørg Wassmo)

-Så jeg ikke går meg vill (Ann Tatlock)

Skrevet

Akkurat nå er jeg på leting etter ny bok. Leste ut "Geisha" for en ukes tid siden og leste ut en bok av Mankell i forgårs som jeg ikke var så imponert over, faktisk så lite imponert at jeg ikke husker tittelen :-/ Venter på å få låne "under tusen soler" eller noe i den dur av svigerfar.

Skrevet

Holder på å lese labyrinten av Kate Mosse. Ikke kommet langt, men den virker bra

Skrevet

Du mener tusen strålende soler?

Skrevet

Har i sommer lest 3 bøker av Camilla Lackberg. Utrolig spennende krim. Nå står snømann av Jo Nesbø for tur.

Skrevet

Holder på med "the Gravediggers Daughter" av Joyce Carol Oates.

Var litt tungt å komme i gang med den, men den er god, og nå har jeg kommet mer inn i det.

Skrevet

Jeg har 50 sider igjen av den siste til Stieg Larsson, og detter er seriøst det beste jeg har lest i hele mitt liv! Jeg digger Lisbeth Salander!! :):)

Så har du ikke lest Millennium triologien bør den leses.

Skrevet

Ja, det var det den het! :-)

er så imponert over alle de som husker tittelen på omtrent hver bok de har lest, jeg er så dårlig til å huske slikt jeg, hehe...

Skrevet

Har akkurat begynnt på The pillars of the earth av Ken Follett. Den virker veldig bra, men laaang. Har faktisk 1000 sider igjen...

Skrevet

Jeg leser for andre gang Men At Arms fra Discworld-serien til Terry Pratchett, litt sånn Ringenes Herre bare med humor! (innbiller jeg meg da, har ikke lest RH ennå, bare sett filmene..)

Så hvis du liker erkebritisk humor vil jeg anbefale Discworld-bøkene, er vel en 20-30 stk etterhvert, men de bør leses på engelsk for utrolig mye går tapt i oversettelsen til norsk..

Skrevet

Akkurat ferdig med "Honningfellen" av Unni Lindell.

ANBEFALES !!!!

Skrevet

PyttPytt

Da regner jeg med at du har lest Thud og Nightwatcs, også med Vimes?

Syns de er genial...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...