Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #1 Skrevet 24. juli 2008 Noen som har hatt er eller har tegn på at de kan ha svangerskapsforgiftning? Hvilke tegn hadde dere? Jeg er litt småbekymret fordi legen i går sa at jeg hadde spor av eggehvite i urinen.....
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 24. juli 2008 #2 Skrevet 24. juli 2008 Jeg hadde begynnende svskapsforgifting.Jeg hadde det i ca 4 uker før jeg fødte ..Fikk bare lov til og ligge på sofaen og de to siste ukene måtte jeg til kontroll hver 2 dag .Til slutt torte de ikke og la meg gå lenger så de satt meg igang 2 uker før termin. Jeg hadde høyt blodtrykk ,protiner i urinen ,masse vann i kroppen(var veldig hoven,måtte gå opp to skostørrelser) svimmel(så stjerner foran øynene.)
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #3 Skrevet 24. juli 2008 Jeg hadde det med begge barna. Symptomene var: Flimring for øynene, synsforstyrrelser Plutselige ødemer. la på meg 10 kg vann på noen dager, spes i ansiktet, unormalt sliten, vondt på høyre side av magen. Jeg hadde høyt BT(70/115) og +2 i urinen. Jeg ble innlagt i uke 34(Oppdaget i uke 32) og satt i gang i uke 35. Med nr var jeg veldig obs på alle tegn, og fødte denne gangen i uke 36. Satt igang denne gangen også, men slapp innleggelse. Hvis det bare er eggehvite i urinen og alt annet er ok, kan du slappe av. Har du + i urinen kombinert med høyt blodtrykk bør du følges nøye opp. Har du noen andre symptomer da? Hvordan er formen generelt? Den feilen jeg gjorde var at jeg trodde at alt var normalt. At når man var gravid skulle man føle seg slik jeg gjorde..Dvs totalt utslitt, selv etter å ha sovet i 12 timer, og tok ikke kontakt med lege utenom vanlige kontroller.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #4 Skrevet 24. juli 2008 jeg hadde * flimring foran øynene/svimmelhet. * eggehvite i urinen * ødemer,hele meg så ut som en vannballong * skyhøyt blodtrykk 230/170 generelt slapp og sliten. jenta mi kom i uke 32. fikk ikke svangerskapsforgiftning med sistemann,men var på kontroll hver 14 dag gjennom hele svangerskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå