M by M Skrevet 24. juli 2008 #1 Skrevet 24. juli 2008 Kl 07.30 gikk vannet i går morges. Fikk rier, men de var veldig svake. Vi dro til sykehuset og da hadde jeg bare 1-2 cm, men jordmor sa hun så helt klart på meg at babyen ville komme samme dag så vi ble skrevet inn. Spiste lunsj og gikk en tur rundt sykehuset for å få ting i gang. Kl 15.00 var riene litt vondere og jeg hadde 3-4 cm. Fikk fødestue og tuslet rundt der inne med prekestol. Begynte å ta seg opp og jordmor sjekket åpning igjen; 5 cm. Da ville hun jeg skulle legge meg i badekaret og sa at nå trodde hun det ville gå fort. Ca kl 17.30 lå jeg i vannet og det begynte å bli skikkelig vondt. Kl 18.30 presset jeg for første gang og kl 18.53 lå jeg i badekaret med en liten gutt på brystet og pappaen klippet navelstrengen. En drømmefødsel i vann, helt uten smertelindring og ikke en eneste rift nedentil! Babyen tok puppen rett etter fødsel også, så ting kunne virkelig ikke ha gått bedre. Vi ble på barsel over natta og nurket som hele natta gjennom, minus to timer med pupp og litt stell. Jeg lå nesten bare og stirret på han jeg. Han var så fin! Kl 11.30 dro vi hjem i dag etter legekontrollen. Utrolig deilig å være hjemme igjen! Til dere som går og venter på fødsel, så funket dette for oss; gikk en lang tur på kvelden og hadde sex før vi la oss. Det gjorde susen! :-) Lykke til alle dere andre og håper dere også får en flott fødsel uten overtid :-)
Gjest Skrevet 24. juli 2008 #2 Skrevet 24. juli 2008 Gratulerer!! Så utrolig fin historie Det var koselig å lese, og jeg ønsker dere alle lykke til videre!
2 fine små Skrevet 26. juli 2008 #4 Skrevet 26. juli 2008 Saa utrolig flott! Gratulerer saa mye, hoertes helt fantastisk ut for aa si det mildt. =o) Kose deg masse naa framover og masse lykke til.
Gjest Skrevet 26. juli 2008 #5 Skrevet 26. juli 2008 Innom å smugleser litt her i fra 2.trimester. Gratulerer med gutten og for en koselig historie. Fikk nesten tårer i øynene jeg og kjente mammainstinktene mine våkne litt. Så utrolig fantastisk å tenke på at en dag er det jeg som ligger der med min lille baby... Lykke til med den lille )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå