Gå til innhold

Hvem har hatt den raskeste fødselen her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra første rie..til babyen var ute?

Jeg hadde min første rie 02.10 og 03.35 var han ute..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra vannet gikk til han var ute - 20 min. Fra første ri til han var ute 15 min.

det var helt jævlig!

Skrevet

1 time og 25 minutter altså?

Da tror jeg at du vinner.

Min raskeste fødsel varte i 1 time og 50 minutter fra første rie.

Skrevet

Skitt iznogood, det hørtes helt jævlig ut ja:-s

Skrevet

Tro du meg! Da riene først startet var det ikke pause mellom. Man trenger en pause om en på bare noen sekunder til å i det minste trekke pusten og få samlet seg. :-)

Det var det værste jeg har vært med på - men jeg har hukommelse som en guppy for året etter var det på'an igjen :-)

Skrevet

Slår ingen av dere, men mellomste var født 7 min etter ankomst til sykehuset.

Skrevet

Haha ja såpass ja;-)

Hvordan gikk fødselen da?

Skrevet

Det var såvidt vi kom oss til sykehuset oxo :/ Vannet gikk i bilen til pappa rett utenfor sykehuset og ulrik ble født 2 minutter etter at vi ankomst sykehuset..

Skrevet

Da jeg i uke 34 sto i kassekø på IKEA bestemte hun seg for å komme. Det ble så vått, liksom. Men ingen rier, så jeg tenkte jeg kunne bare akkurat kjøre megselv opp på føden. Da jeg i Fløyfjellstunellen oppdaget at det sildret blo så det holdt og hadde AMK på tråden - bestemte jeg meg for å sette kneet på hornet, klaske på nødblinken og gi gass mot Haukeland. (Da kom også riene)

Vell fremme fante jeg pent og pyntelig en parkeringsplass (hvorfor parkerte jeg ikke bare på plenen?) og jogget over veien så blodet skvatt inn på mottaket. Kan du sitte her og vente litt sa damen. nei, jeg vil ikke grise ut møblene, sa jeg. Å... sa hun og så på bloddammen. var det deg de ringte om? Så da ble det rett inn på fødestuen. :-)

I midlertid viste deg seg at småtten lå på tvers - så der skulle det gjøres hasesnitt. Ikke før dere har forsøkt å snu henne - eller så går jeg hjem, vrælte jeg. Etter mye diskusjon kom det en kvinnelig overlege som kunne tenke seg i å være enig i det. Så da fikk jeg et riedempende og snuaksjonen begynte. Det var også midt i vakskiftet - så det var 2 av alle inne på den minste fødestuen de har. 12 personer som skulle gjøre alt fra å sette spinalkateter til å snu baby.

Etter vellykket snuoperasjon, tok de vannet og jeg fikk et riestimulerende middel. Som jeg måtte skru opp futten på for å ha noe å jobbe med :-) Liten som hun var to det da 10 minutter og det var ikke værre enn å ha middels hard mage :-D Hun var helt perfekt, og vi dro hjem dagen etterpå.

Litt langt svar, ser jeg :-)

Skrevet

riene begynte i 8-9 tiden og snuppa var født kl 17.56. fra vannet gikk tror eg det var rundt en halv time og 20 min med pressrier..

Skrevet

hhahaha vertfall ikke meg som lå i 28 timer..

haha...

Skrevet

Tok 20 min fra 4cm åpning (1.sjekk) til mini var ute. Intenst, jah!!!

Skrevet

ikke jeg, men jeg var ferdig på 2 timer og 20 min med sistemann.....

Skrevet

Fra de tok vannet til hun var ute 1 time og 50 min. Kjente ingenting før de tok vannet, ikke anntydning til ri engang, men etter at det var tatt hadde eg bare en lang ri, uten pause i over en time...Voooondt! (men foretrekker det raskt og gale eg da;)

Skrevet

Akurat 1 time.. vannet gikk 10 over 6 morgenen, kvart på 7 var storebror på 18 mnd i barnehagen og 7 var vi på føden, på parkeringsplassen vel å merke og 10 over 7 var hun født.. Helt jævlig.

Kunne ikke gå på 3 dager etter, og da mener jeg at jeg ikke klarte å bevege på ei tå engang. Hadde skikkelig bekkenløsning fra før og den ble ikke bedre av dett enei.

Skrevet

Totalt 11 timer. MEN; fra 7 cm åpning til babyen var født tok det 2 minutter!

Skrevet

Jeg ble født på en halv time. Mamma våknet av en ri og gikk på badet for å ta et bad. Da satte det igang skikkelig og hun kom seg opp og inn på senga. Sendte pappa etter hjelp siden hun skjønte at de aldri kom til å rekke sykehuset. Og i de minuttene pappa var borte fødte mamma meg mutters alene. Hun har fortalt meg at hun kunne telle til 3 mellom hver ri. Men dette var den beste fødselen hun har hatt av tre, jeg var nr2. :)

Når jeg skulle ha nr2 så tok det 1 t og 38 min etter ankomst føden. Men jeg hadde blitt hjemsent tidligere siden de mente jeg ikke hadde rier(!).

Skrevet

Første fødsel varte i ca 1 1/2time. Kjempefødsel synes jeg. Veldig intenst, men allikevel en drømmefødsel :) Sydde bare 2 små sting.

Skrevet

Fra vannet gikk så tok det 15 min.. Men hadde rier med 4 min mellom rom fra kl 6 og han ble født 22.58...

Gjest Nydelige Christina+spire!
Skrevet

Jeg kom inn på sykehuset med 4 cm åpning....8-9 timer senere var hun ute! Så nei..ikke akkurat raskt!

Skrevet

Første 14 timer etter første rie, og 20 min etter vannet gikk.. andre under 5 timer fra første rie og 5-7 min etter at vannet gikk..

Egentlig var begge helt greie, og jeg gleder meg til neste gang:)

Skrevet

Åhhh så herlig, det var en skjønn historie:-D

Skikkelig kult at du kjørte deg selv til føden da, hihihi;-)

Hvor lang tid brukte du med nr. 2 da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...