Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ta en neseoperason om 1 mnd. Har kronisk tette bihuler og det er bruskdannelser og skevheter i neseveggen. har fått høre av andre at de meisler opp nesegangene, og sitter her med skikkelig klump imagen. Dette gruer jeg meg til!!!!!

Noen som har gjort dette eller vet noe om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har operert bihulene pga kronisk tetthet, men ikke neseskilleveggen.

Ikke for å skremme, men jeg synes det var en helt forferdelig opplevelse.

MEN det som var fælt var ikke det at de skar, klippet og brakk inni ansiktet på meg, det var egentlig helt greit! Jeg likte tanken på at dte bare ble mer og mer plass inni der, så akkurat det var ikke noe problem i det hele tatt.

Det som var ille var lokalbedøvelsen. Den lammet nemlig også hele halsen og svelget, så jeg hadde skikkelig problemer med å svelge. Og når man da ligger på ryggen under inngrepet, og det renner blod og vann (tror de skyller mens de holder på) innover i halsen fra bilhulene, fikk ihvertfall jeg en følelse av å bli kvalt. Og så tør man jo ikke hoste for mye heller, så man skumper legen mens han holder på inni der.

Bedøvelsen begynte å gå ut etter en stund, og jeg gjorde tegn til legen om dette,. Han tilbød meg da påfyll av bedøvelse, men jeg valgte faktisk takke nei - ville heller kjenne litt smerte under operasjonen enn å forlenge den ekle følelsen av å være lam i halsen,

Etterpå var man jo litt utslått i noen dager, men det gikk egentlig også helt fint.

Så det at jeg ikke kjente halsen og hadde problemer med å svelge var det som var forferdelig.

Har hørt om andre som har fått narkose under samme type operasjon, og neste gang hadde jeg nok heller valgt det.

Det er jo ikke sikkert alle andre synes det med følelsløst svelg er så grusomt, og hvis man ikke syns det, er ikke operasjonen så ille.

Så det går sikkert helt fint for deg. Håper noen andre her inne har hatt en mer positiv opplevelse.

Lykke til ihvertfall.

Skrevet

Takk for ærlig svar! Jeg har fått resept på beroligende tabeletter før inngrepet pluss at jeg blir lagt i narkose. Er skikkelig nervøs, men gleder meg til et litt lettere liv etterpå.

Det er akkurat de som du beskriver med følelsen av ikke å få puste/svelg og hals som er mitt hoved problem. uff, dette er pyton!

Skrevet

nei, dette går kjempe bra og du kommer ikke til å angre :)

jeg hadde lokalbedøvelse, og beroligende. Syntes jeg såg verre ut (blå og gul i halve ansiktet) enn det føltes. Man har svært lite smerter. Men litt ubehag må en nok regne med ;)

Men det er verdt det!

Skrevet

Må nok regnemed å bruke noen lapper i sminke etter operasjonen. hehe. Er lærer og har ren jenteklasse med 17 åringer! blir nok misstenkt for en ansiktsløftning eller noe...:)

Jeg vet at det sikkert går bra, men kvalm at tanken på operasjon.

Skrevet

Hvis du får narkose er det nok ganske problemfritt. Klart du merker det etterpå, men for meg var det den lokalbedøvelsen som var et mareritt, og den slipper jo du.

Lykke til!

Skrevet

Takker for gode svar! Det hjalp på nervene.

Sommer klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...