Gå til innhold

Inspirert: Vanlig sukker VS kunstig søtning

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva er oppfatningen her?

jeg sverger til vanlig sukker når det først skal være noe søtt. dette fordi jeg mener at vi ikke kjenner godt nok til eventuelle senvirkninger til kunstig søtning som aspartam og liknende søtstoffer.

aspartam har jo ikke best rykte på seg i alle sammenhenger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker en del kunstig søtning i kompensasjon for vanlig sukker, og ser ikke noe galt i det

Skrevet

Vanlig sukker til barn, bare i begrensede mengder selvsagt.

Vil ikke proppe alt det kunstige stoffene i barna mine, og det sies om man først skal gi søtt så bør det være naturlig sukker.

Skrevet

Jeg gjør og tenker det samme som deg. Heller vanlig raffinert sukker som vi tross alt kjenner til skadene av enn søtstoff som vi enda ikke helt kjenner til evt bieffekter av. Barn skal jo helst ikke ha slike søtstoff hellr i det hele tatt, i hvertfall ikke de under 3 år. Om jeg kan så velger jeg fruktose fremfor sukker, men det er ikke alle steder det passer å bruke dette.

Skrevet

dere som bruker brunt sukker. det er ikke alt brunt sukker som er ekte brunt sukker. de fleste sortene er bare farget vanlig hvitt sukker.

Skrevet

Ler godt av hysteriet...

Skrevet

jeg er generelt sett i mot lett produkter. det er skumle saker!

jeg tror kroppen sier i fra hva den trenger. og at man kommer langt om man lytter til kroppen sin.

Skrevet

Vanlig sukker. Jeg kjøper ikke lett produkter, så fremt det finnes ett produkt av det jeg skal ha som ikke inneholder kunstig søtningsmidler kjøper jeg det.

Skrevet

nå måtte jeg le....!!

denne passa jo knall inn her totsengel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...