Gjest Skrevet 24. juli 2008 #1 Skrevet 24. juli 2008 Sunni er syk og etter at hun sov en lang lur tok jeg henne om kokvarm. La henne over i sengen min og målte over 40 i feber. Gikk på badet og hentet paracet. Når jeg kom tilbake så jeg hun blødde litt neseblod. Hentet papir og klemte over nesen. Plutselig bare fosset det. Måtte bruke et håndklede og det bare fortsatte og fosse. Etter 10 min fosset det like mye og jeg begynte å bli redd. Ringte legevakten men før jeg fikk svar kom det plutselig en skikkelig lang hinne ut av nesen. Dro ut en 5 cm ekkel sak. Trodde det stoppet, men plutselig fosset det igjen. Måtte bare ringe legevakten igjen for å høre. Fastelegen min er daglegevakt så ringte dit. Innen jeg fikk svar hadde det endelig stoppet. Han ville jeg skulle se det an og eventuelt ringe tilbake. Fikk helt angst av alt blodet. Har en 3 åring som ofte blør, men aldri slike mengder og sjeldent så lenge. Håper hun snart blir frisk.....
Gjest Skrevet 24. juli 2008 #2 Skrevet 24. juli 2008 Herregud, da hadde jeg blitt redd også :-/ Håper hun kommer seg fort - ekkelt når de er så syke...
ingjo79 Skrevet 24. juli 2008 #3 Skrevet 24. juli 2008 Uff, skjønner at du er redd. Men jeg har også hatt problemer med neseblod. Det du forklarte som en hinne, er blod som har koagulert.(blodlever)Dette er helt ufarlig. Legg på kaldt over neseroten og klemm akkurat over nesen ved øynene. Skulle ikke det stoppe opp, eller blir vedvarende hadde jeg dratt inn på legevakta. Det kan være akktuelt å brenne noen blodkar(Dagkirurgi) viss dette blir et problem. Klem
Gjest Skrevet 24. juli 2008 #4 Skrevet 24. juli 2008 Ja jeg nevnte hun mellomste for legen for å sammenligne mengden liksom og han sa at siden hun blør så ofte burde jeg vurdere å brenne. Jeg blødde også ofte som barn, men sunniva har ikke vært sånn. Stemmer nok at det var koagulert blod. Trodde først det var snørr, men det var det ikke. Nå har vi badet begget 2. Var jo høyst nødvendig da det så ut som vi hadde vært i krigen. Paraceten ser ut til å funke litt og mor er glad hun ikke er i Kristiansand:)
ingjo79 Skrevet 24. juli 2008 #5 Skrevet 24. juli 2008 Fint at det går bra! Håper du får en rolig og god kveld videre. klem
Krokka og prinsessa Skrevet 24. juli 2008 #6 Skrevet 24. juli 2008 Off, ekkel opplevelse! Så rart at det var i kombinasjeon med feber da! Selv blødde jeg også mye før. Du beskriver det slik jeg brukte å ha det, og det var nok koagulert bold du dro ut ja. Men så ekkelt at hun som er så lita mister så mye blod kjapt da!! Hva sa legen om det?? Ellers er det lurt å gjøre som "ingjo79" sier: Klemme hardt over neserota. Pust rolig samtidig gjennom nesen, da størkner blodet fortere føler jeg. IKKE LEGG HODET BAKOVER! Da renner det bare ned i halsen, det stopper ikke fortere. Men det vet du sikkert ettersom du sier at størestejenta også har blødd en del, og at du selv også har blødd. Men følg med henne som har mistet så mye blod..... Er hun blek??
Gjest Skrevet 24. juli 2008 #7 Skrevet 24. juli 2008 Nei hun er ikke blek, men det har nok mye med høy feber å gjøre også. Problemet var at hun sa auau når jeg klemte over neseryggen og vred seg hele tiden. Lurer på om hun kan ha puttet noe oppi nesa? Husker mellomste hadde gjort det en gang og da blødde hun mye. En dag kom det plutselig en perle ut av nesa hehehehe uff godt å le litt nå for opplevelsen i sted var litt utmattende faktisk. Jeg tror ikke legen helt skjønte hvor mye hun faktisk hadde blødd.
Krokka og prinsessa Skrevet 24. juli 2008 #8 Skrevet 24. juli 2008 Off, får håpe hun ikke har noe hun har puttet oppi der. Så bra at det har stoppa iallefall. Men følg med henne, er skeptisk til at små barn skal miste så mye blod.
Gjest Skrevet 24. juli 2008 #9 Skrevet 24. juli 2008 det har jeg opplevd også! da jeg var ca 13 år- spilte håndball og sto i mål- og fikk en rett i ansiktet fra bare 1-2meters avstand... det blødde og blødde og blødde, huske rjeg fylte opp henda med blod mange ganger på vei inn i garderoben, det bare rant en lang strek etter meg, ogi vaske der som jeg sto over bare fosset det ut- mer og mer og mer. husker jo ikke akkurat hvor lengej eg sto sånn, men det var en god stundt altså, alle rundt meg var kjemep redde og ALT var fult av blod. husker jeg sto med en geser foran nesen til slutt.. så dagen etter så kom det tilbake, og da kom det sånne klomper ut plitselig. var kjempe ekkelt...... husker jeg ikke turte å si det til noe, så når du skrev det nå så fikk jeg plutselig skikkelig flash back her:( de lange ekle slimete saken- trodde det var en del av blodåren eller noe jeg:/ da altså, jeg tror ikke det nå altså.... hihihi man kan hvertfall godt forstå at du ble redd, hadde blitt livredd om det var Mie. Fordi sånne ting er skremmende, tror ikke det er noe farlig egentlig, så lenge det ikke skjer ofte..
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 24. juli 2008 #10 Skrevet 24. juli 2008 Hvor gammel er hun da? Kanskje du kan prøve å spørre henne eller storesøster om hun har putta noe oppi nesa? Om du føler deg usikker kan du jo be legen ta en titt oppi der. Husker en gang vi satt på legevakta og venta på å skulle komme inn, da kom det en gutt på ca 4 år inn der, og han hadde stukket en tegnestift oppi nesa. Men han sprang glad og fornøyd rundt han... Huff får vondt bare av å tenke på det jeg. God bedring til vesle Sunni forresten. Har selv ei lita febersyk her, så vet hvordan det er....
Gjest Skrevet 24. juli 2008 #11 Skrevet 24. juli 2008 Takk for alle svar:) Føler meg jo litt hysterisk nå, men der og da var det kombinasjonen av alt som ble litt mye. Hun er 2 år, men snakker ekstremt dårlig så kan ikke spørre henne. Storesøster hadde nok sladret for lenge siden hvis hun visste noe hehehe. Usj en tegnestift faktisk.
prekæs Skrevet 24. juli 2008 #12 Skrevet 24. juli 2008 Min eldste kunne blø i voldsomme mengder, og kjenner godt igjen beskrivelsen din. Han har etset i nesa to, tre ganger. Ble bedre men blør fremdeles som voksen, spesielt ved forkjølelse. Ellers er han frisk som en frisk, vi fant aldri noe annet galt pga neseblødningen, hvis det er noen trøst.
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 24. juli 2008 #14 Skrevet 24. juli 2008 Ja, storesøsken er snare med å si ifra... Små også for den saks skyld
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå