Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av alle ting jeg ikke hat+r spist på flere år, fikk jeg så vannvittig lyst på tørrfisk. Men kan jeg egentlig spise det?

Gleder meg også kjempemye til dra på ferie hjem til mamma og pappa og få servert pappas bakte laks.

Jeg er ikke noe fiskeperson vanligvis, men nå i dag.......er det alt jeg kan tenke på. Blitt rar jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg liker veldig godt tørr fisk, og i begynnelsen av svangerskapet begynte jeg å spise på den, men sluttet brått fordi jeg kom på det er jo egentlig rå fisk.

Men jeg vet ikke, men jeg har tenkt det er rå fisk å da ikke så lurt. Så jeg har holdt meg unna.

Skrevet

Men tørrfisk er vel på en måte mer behandlet en f.eks susji er det ikke det da?

Og gravide kan visst spise det.

Skrevet

Ja, det står ikke noe på matportalen om at gravide ikke kan spise tørrfisk.

Skrevet

tørrfisk er jo rå. den har hverken vært frosset eller varmebehandlet. sushi-fisk er jo frosset før den brukes.

jeg har ikke lest noen plass at tørrfisk er nei, men jeg har ikke ville spist det.

nå har ikke jeg kuttet ut mere enn absolutt nøvendig i mitt matskap, spiser nå både det ene og det andre, men har tenkt meg om når det gjelder tørrfisken.

Skrevet

Hmmm... skal til jordmor i morgen, skal høre med henne jeg. Før jeg eventuelt tar et valg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...