Gå til innhold

Aktiviteter med barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva liker dere å gjøre med barna?

Vi er ikke sånne som aldri hviler, men vi liker ikke å sitte inne i bra vær f.eks. Å være ute er vi kjempeglade i alle sammen. Kler på oss, og pakker ei matpakke, drikke og legger avsted. Flere ganger har vi rastet i hagen - helt neders altså - og tilbrakt dagen der.

Er en del sammen med venner, og da bruker vi mye stranden, skogen eller fjellet. Gjerne med sykler.

Jeg hater fornøyelsesparker, men det har vel skjedd et par ganger at vi har vært på det også.

Hva liker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liker egentlig fornøyelses parker veldig godt, men det kan jo være fordi vi ikke har noen her... er sikkert 8-12 timers kjøring til nermeste, kanskje enda mer.

Om vinteren er vi gansk flink å ta ungene med på skiturer, de går fast 1 gang i uka på skikarusell, og da følger en eller begge vi de.

Om sommern (i den grad det kan kalles sommer utenom kun på kalenderen) har vi vært en tur på stranda, vi har vært og gått tur og utforsket et område her i byen med bunkerser fra krigens dager, det syntes 8 åringen var spennende. Ellers gjør vi ikke så mye, blir veldig mye hjemmesitting på oss, men vi har jo gjort endel der også nå i sommer, anlagt hage, laget jordbæråker ol, men det er jo ikke noe ungene kan være så mye med på, men de har jo vært med på litt da.

Ellers har lillemor lært å sykle med støttehjul i sommer.

Jeg har en jobb som tar mange ettermiddager, og på formiddagene har vi ofte mye vi må gjøre mens butikkene er åpne, hente materialer, innom kontorer ol, synes det er synd at jeg får litt for lite(etter min mening) ettermidager hjemme.

Skrevet

Det er ikke så lett å finne på ting. Jeg har jo det til tider handikapet at jeg er pedagog, og tenker så veldig mye. Vi skal være i aktivitet, men ungene skal ikke underholdes for mye samtidig som vi jo skal være tilstede og skape trygge rammer. :)))

Ikke enkelt. Og så er det jo sånn at alt koster, så sant man ikke bruker naturen. Vi investerer heller i bra tøy så vi kan være ute hele året enn sesongkort på tusenfryd (vi bor i Oslo).

Og så er det jo som du sier at hverdagene tar sitt, med å handle og diverse.

Til slutt minner jeg meg selv på at unger ikke har vondt av å kjede seg.:))

Skrevet

Liker også å være aktive med barna. Selv om det ikke allti er så mye vi finner på. går en tur. sykler tur. bader om sommeren. leker i snøen om vinteren..Ser jo at barna koser seg de også når vi finner på noe alle sammen. liker godt fornøyelseparker. men bor ikke i umiddelbar nærhet til noen så blir jo ikke til at vi går ofte. Kanskje to i året.. Liker de nok også for barna er helt ville der, elsker fart og spenning:)

Skrevet

Vi liker også godt å være i aktivitet med barna. Vi er begge to engasjerte i lokalmiljøet, og barna er en naturlig del av det - eks når mannen min dirigerer skolekorpset, er gjerne barna med. Når vi spiller konserter, elsker de å være med.

Vi liker godt å være i fjæra, sommer som vinter. Bor sånn til at det er naturlig - et utømmelig skattkammer. Vi har dessverre vanskelig for å dra på turer hele familien, det må jeg ta meg av selv pga sykdommen til mannen min. Derfor må vi finne andre aktiviteter enn de rent fysiske.

Ellers jobber vi begge som musikklærere. En herlig aktivitet på en regntung søndag kan dermed være å campere på musikkrommet, barna får spiller rocketrommer til kul musikk, danse og rase litt av seg slik, synge i mikrofon mm.

Vi liker også å dra på/få besøk av familie og venner :-)

Skrevet

Paa vinterhalvaaret er vui mye ute, blir litt turer ol, men mye bading. 3aaringen har allerede laert aa svaoemme :)

paa sommeren blir det dessverre mye innendoers lekeland, action Zones osv.... Moro innimellom, men blir nok litt mye. Men hva skal en gjoere naar det er 50 grader ute ??? ( i skyggen !!!).

Var lettere i Norge hvor man kan vaere ute i allsalgs vaer ( nesten ialelfall )

Skrevet

50 grader i skyggen??? Hvordan i all verden er det levemulig.. Jeg sliter nå når gradestokken nærmer seg 30 i skyggen nå som jeg er gravid..

Så bra at 3 åringen har lært seg å svømme. Mine er langt derifra, blir for lite bading..Og jeg hadde følt meg en del tryggere når de kunne det.

Skrevet

Vi pleier å pakke ned nistemat og drikke, ekstra skift og brødmat til pipp pippen og sandkasse-leker.

Går mye ved et tur-område vi har i nærheten og på lekeplass like ved som vi ofte har for oss selv da det ikke er så mange som går dit (den er litt gjemt til og ikke alle kjenner til den). Det synes vi er koselig og pleier å storkose oss :)

Men vi koser oss også masse på en helt ny lekeplass som er blitt satt opp i byen. Der er det litt mer spennende leker og kjempefin hvis tuppa er i det hypre hjørnet.

Vi går mye turer, det er tuppa glad i, picnic i parken, sykkel-turer eller så koser vi oss i hagen hvor tuppa leker i ro og mak og jeg koser meg i skyggen med hekle-tøyet.

Tuppa er veldig flink til å aktivisere seg selv, så samtidig som jeg og leker med henne så får jeg ikke dårlig samvittighet hvis jeg har lyst til å å sitte litt utenfor og la hun leke aleine mens jeg leser/hekler :)

Skrevet

Glemte helt båtturer - det er en herlig aktivitet i sommervarmen. Vi finner stadig nytt land å oppdage, samt at matpausen på turen er et høydepunkt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...