2_TETTE Skrevet 24. juli 2008 #1 Skrevet 24. juli 2008 Hei. Lenge siden jeg har vært her inne nå, men følte for litt tilbakemeldinger på hverdagen fra noen som vet hva jeg snakker om. Jeg har to tette. En på snart 3 år og ei på 16 mnd. Eldste har fått skikkelig trass for tiden og lager noen kamper om dagen. Vi bruker timeout på et bestemt sted og etter 2-3 ganger dit kan han ta seg en del sammen. Er så usikker på mange ting rundt dette, men må jo sette tydelige grenser selv om jeg ønsket at vi skulle bare kose oss i ferien. Vi har det selvfølgelig mye gøy sammen og barna har enorm glede av hverandre, men merker jeg er sliten etter 5 uker ferie med barna nå. Gleder meg til de skal i barnehagen og jeg skal jobbe...Bare å få litt avbrekk og heller glede meg til å se dem. Sliter også med at de vekker hverandre tidlig om morgenen for de sover på samme rom. Har bare 2 soverom. Noen som har 2 tette eller føler det sånn? Akkurat nå har vi delt oss og pappen har med sønnen vår på hyttetur og det er bare helt nydelig å bare ha en og få masse tid sammen uten konflikter. Føler virkelig 2 er som 10 av og til og en er helt utrolig enkelt nå. Ble litt langt dette men håper noen svarer. Hilsen sliten mamma som føler seg litt upedagogisk om dagen.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 25. juli 2008 #3 Skrevet 25. juli 2008 jeg har bare 1, men jeg er lei. jeg vil SOVE. bare en natt hadde vært konge
Gjest Skrevet 25. juli 2008 #4 Skrevet 25. juli 2008 Har bare 1 utenfor magen enda, men er høygravid og skal ha ks 5. august. Sønnen min er 2 år og har hatt ferie i over 3 uker. Er en utfordring å finne på noe med han hver eneste dag når alt jeg ønsker, er å legge meg og sove til 5. august. Er så tung og sliten med bekkenløsning. Har skikkelig dårlig samvittighet overfor han, han blir jo mer trassete når han kjeder seg. Sambo tar heldigvis ferie om halvannen uke så da blir han hjemme til lillegutt skal i bhg igjen i midten av august. Har ikke så lyst til å spørre besteforeldre om hjelp heller, og de løper ikke akkurat ned døra her for å være litt sammen med lillegutt. Men, sånn må det jo bare være akkurat i år. Skulle bare ønske den dårlige samvittigheten kunne gå seg en lang tur. Det er det verste akkurat nå.
fox`y Skrevet 25. juli 2008 #5 Skrevet 25. juli 2008 Det er lov å bli sliten:O) Jeg selv har gått hjemme siden jeg fikk elstemann for 3 år siden. har 2 gutter som ble 1 og 3 år i juli, så er nokk å henge fingra i:O)kjenner d begynner å ta på litt nå ja,sambo jobber på sjøen så d er stort sett jeg og gutta hele tiden. Har ikke tid til noen andre ting enn ting som omhandler mine 2 små troll. når de legger seg på kvelden er jeg så sliten selv at jeg bare sitter å glor på tv. (mopper,rydder,vasker før jeg setter meg self.. hehe takkler ikke rot) men jeg må ærlig innrømme at d skal bli godt at 3 åringen starter i bh nå, d har han gådt av tror jeg,selv om jeg gruver meg noe helt vannvittig. Minste skal også begynne, så håper jeg får meg jobb til høsten. har økonomien vært bedre kunne jeg gått hjemme 1 år til,men får d ikke til å gå rundt. Prøver å finne på masse forsjellig så de ikke kjeder seg allt for mye da,men blir litt suttring og litt raseri gjennom dagen ja. 3 åringen svarer noe helt vannvittig å så telling til 10 er en vane:O)
mamsn t snuska Skrevet 25. juli 2008 #6 Skrevet 25. juli 2008 jeg skjønner godt hva du mener, jeg har to jenter, 3,5 og 1,5 og føler absolutt at to er som ti. det går i ett hele tiden. Alt ho minste skal begynne å leke med kommer ho eldste å tar ifra, så blir det hyling, så blir det kjeft på ho eldste så blir ho sjalu...ja en ond sirkel. har begge i bhagen, så igår gjorde jeg noe lurt, hadde fri selv, leverte ho minste i bahagen, så hadde jeg å eldste jenta en skikkeli kose dag bare eg å ho, gikk på kafe, å kosa oss. tror det er sunt å få litt alene tid med begge ungene når de er så tett. vi har jo tenkt at vi har lyst på flere barn, men må sannerli si at vet ikke når det måtte bli...kanskje når de to minste flytter ut:)))
Gjest Skrevet 25. juli 2008 #7 Skrevet 25. juli 2008 Heisann. Jo, begynner å bli litt slitne vi og, har en på 2 år og en liten baby på 7 uker og har hatt hjemmeferie i 4 uker. Samtidig har vi bygd terrasse og pusset opp huset ferdig....kanskje ikke det lureste..hehe..men det har jo gått fint. Men på en måte blir det litt godt når eldste kan få rast fra seg i barnehagen (skal bare ha korte dager i fam.bhg), og jeg kan dulle og kose med minsten sånn som jeg kunne med eldste da hun var så liten. Føler minsten bare "er med" på alt, ikke at jeg kan gi henne så mye oppmerksomhet som jeg vil hun skal ha. Og eldste er trassig og utfordrende til tider... Men så veldig god også ))))
♥2 små gull♥ Skrevet 25. juli 2008 #8 Skrevet 25. juli 2008 Jeg har bare 1 på 21 mnd. men det er jobb nok for meg. Heldigvis sover hun lenge på morningen, våkner som oftest i 9 tiden, men det går jo i ett hele dagen da! Sover ikke på dagen lenger. Er tydelig at hun er vant til å bli aktivisert hele dagen i bhg. og vi klarer ikke det på samme måte hjemme. Har venninner med jevnaldrende unger, så vi besøker de innimellom, men det blir jo ikke som i barnehagen. Ferie uten barn og ferie med barn er 2 helt forskjellige ting har jeg funnet ut, dette er ikke ferie, dette er en evig karusell med å finne på noe som barnet syntes er gøy, gjøre det i 5 min til barnet blir lei, og så må vi finne på en ny ting osv. Men men... er jo også koselig å få vært hjemme med barnet sitt da
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 25. juli 2008 #9 Skrevet 25. juli 2008 Nei i grunn ikke, men nå er ikke ferien noe annerledes da, siden jeg er hjemmeværende med jenta mi på dagtid til vanlig:) Hun er 21 mnd:) Blir faktisk ikke sliten i det hele tatt, for vanligvis så er jeg jo hjemme med henne alene hele dagen og nå har jo pappaen hennes ferie samtidig, så nå deler vi jo på alt om dagen og står opp med henne annenhver dag:) Så jeg synes ferien er helt topp:)
1kar&1møy&meg™ Skrevet 25. juli 2008 #10 Skrevet 25. juli 2008 Ja jeg blir veldig sliten av ferie sammen med ungene..... synd å si det men sånn er det bare. man jobber og gleder seg masse til endelig kunne slappe litt av sammen med ungene, men så blir det liksom ikke helt det man hadde forestilt seg ) Hyling, trassing og sutring for det ikke er noe å gjøre på. Blir vanvittig sliten av det. Men på den annen side ville jeg ikke vært foruten det å være sammen med dem. det merker jeg nå når jeg er ferdig med ferien og sitter på jobb igjen
Gjest Skrevet 25. juli 2008 #11 Skrevet 25. juli 2008 Ja, føler det er litt ironisk å kalle det ferie ofte ;-) Mine gutter er 1,5 år og 3,5 år, og vi har det for det meste gøy, men avslappende er det ikke...
Gjest Skrevet 25. juli 2008 #12 Skrevet 25. juli 2008 Eg har to tette,ei på 17 mnd og en gutt på 4 mnd og gleder meg stort til eldste jenta skal i barnehagen 18 aug.mannen jobber turnus så er alene med de hele uken så nå begynner det å røyne på her. Det går i ett hele dagen,får nesten ikke tid å spise. Sjelden de sover på samme tid og elstejenta er helt hyper aktiv og minstemann krever også oppmerksomhet nå,ikke bare å legge han i lekegrinda lengre nei,skal helst prates til og dulles med.De sover godt om natta heldigvis men som HI blir eg sittende forand TV og så stupe i seng før kl 22,for kl 0630er det full rulle igjen.eldtejenta elsker å være ute men ikke alltid lett det med E39 rett utenfor stovedøra og en på 4 mnd som ikke vil ligge i vogna i våken tilstand.
Hønemor&guttaboys Skrevet 25. juli 2008 #13 Skrevet 25. juli 2008 Jeg har også to tette, og er høygravid med tvillinger, men føler ikke at ferien er noe pes nei Jeg har vært hjemmeværende siden eldstemann ble født for 3 år siden, så jeg skjønner godt hva du mener altså. Men nå i ferien har vi kjempegod hjelp av unge og spreke besteforeldre, så småguttene får litt ferie de også Jeg skal ha ks senest om 3 uker, så jeg trenger litt hjelp med guttene nå da. Mannen min holder på å pusse opp huset vårt som vi skal flytte inn i neste uke, så ham ser jeg ikke noe til nå ferien, han sover der borte også. Men jeg merker at vi har ferie, både vi og barna, og vi prøver å kose oss )
2_TETTE Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #14 Skrevet 25. juli 2008 Hei igjen. Takker for mange svar. Dette tror jeg også avhenger av hvordan barna er. Våre er ekstremt aktive når de er sammen og det hjelper veldig med banrehagen. Kjenner flere med litt roligeree barn som kan slappe av med barna, sitte og lese bok og kose seg med dem. det får vi bare til rett før legging eller hvis de er hver for seg. Sammen går det ikke. Da løper de etter hverandre konstant, minste tar ting fra bror og så grining og så må vi snakke med dem og så slår hun minste osv... Vi har heldigvis veldig klare og tydelige grenser og det hjelper, men blir jo sliten av grensesettingen hele tiden også... Føler vi ha ferie når vi er sammen med besteforeldrene osv....men eller blir det fort slitsomt. Vi må finne å noe liksom. Har bestemt oss for å dele barna mer for denne helga er rett og slett en drøm for begge. Jenta koser seg med meg hjemme og på stranda, mens sønnen vår har det fantastisk på fjellet og fisker med pappa..Bare snill og grei. Tror det er veldig sunt når de er så tette... Men fint å høre det ikke bare er meg som blir så sliten. Gleder meg til kvelden og da blir det fort litt tv, hvis jeg ikke må jobbe. Har fått meg vaskehjelp 1 gang i uka da, og det angrer jeg IKKE på. Hilsen
Mamma'n til gutta boys™ Skrevet 25. juli 2008 #15 Skrevet 25. juli 2008 mye krangling til tider her også ja! Har 2 gutter på 3 og 5 år, og det er ganske heftig til tider!! Eldstemann sa i dag at han savna barnehagen;) Vi prøver å finne på noe stadig, vi har vært på flere turer osv...men det kan være slitsomt for alle mann med sommerferie:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå