metaMORfose Skrevet 24. juli 2008 #1 Skrevet 24. juli 2008 Hvordan løser dere rydding av leker hos dere? Jeg vil at ungene skal lære seg å være ryddige, men der er jeg elendig. Da de var små gikk de på med iver, men nå er det heller laber innsats. Å få penger for å rydde rommet er uaktuelt, det er eget territorie. De får en slant dersom de hjelper til med andre ting i hjemmet, da det er eneste mulighet de har til å tjene noen kroner. Gutten elsker å vaske bilene våre, og kan stå en formiddag på gårdsplassen foran garasjen og vaske og polere. Minsta liker støvtørk og blomstervanning. Hun liker også gulvvask, men vi har sjolder i parketten etter sist gang, så hun må nok bli noen år eldre. Hvordan løser dere det?
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 24. juli 2008 #2 Skrevet 24. juli 2008 Aner ikke, ahr samme problem med eldste mann selv. Er et mareritt å få det gjennomført hver gang. Pleier å gå greit om vi har noen fristelser eks på torsdag er det tivoli, om du ikke har ryddet innen da, får du ikke være med. Har også nektet han å overhodet dra noen plasser før rommet er ryddig. Er ikke alltid det virker det heller, men da går jeg hardere til verks, ingen pc bruk, ingen tv titting/bestemming over tven utover barne tv. Nå fungerer det noenlunde greit. Han er snart 8 år. Hvor gammel er din?
metaMORfose Skrevet 24. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. juli 2008 Han er 9. Har også brukt konsekvenser som middel, men det er liksom som å vri en kniv i såret hver gang det er rydding. Han protesterer så veldig, og vil ha penger for det.. hehe. Jeg får bare holde ut! ))
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 24. juli 2008 #4 Skrevet 24. juli 2008 Hehe;) Skryt villt og uhemmet når det er ryddig.
lillebror er " forsinket" Skrevet 24. juli 2008 #5 Skrevet 24. juli 2008 Tror det er noe de fleste sliter med. Her faar de ikke gaa ut aa leke, noe som virker bra. Penger faar de heller ikke for aa rydde rommet, da det er deres ansvar. Naar jeg vasker hus nekter jeg aa vaske om jeg ikke kommer til, og de faar vaske selv. Det pleier ogsaa virke ganske bra.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 25. juli 2008 #6 Skrevet 25. juli 2008 Hehe, kan gå ukesvis mellom hver gang jeg får vasket rommet til guttungen, om jeg ikke klarer å få tid til det med en gang det er ryddet kan jeg nesten bare glemme det. Han har astma, så jeg må jo iblant bare flytte litt på rotet og få vaska det. Synes han er litt liten til å måtte vaske selv,da blir det ikke ordentlig. han er jo bare snart 8 år.
lillebror er " forsinket" Skrevet 25. juli 2008 #7 Skrevet 25. juli 2008 Nei, selfolgelig blir det ikke bra naar de maa vaske selv. Men poenget er jo at de ikke gidder vaske, derfor saa rydder de jo :-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå