Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #1 Skrevet 24. juli 2008 En bekjent av meg åpnet seg for meg på en fest. Han fortalte at han ble misbrukt som barn, og at de fleste i bygda vet dette om han. Han fikk erstatning for dette og samtaler med fagperson (er usikker på hva slags). Likevel sliter dette på ham (han er nå 24). Og han har har det jeg vil referere til som et forstyrret bilde på sin seksualitet. Han sier han tenker både på gutter og jenter, og har følelser ovenfor barn, og at han ved et tilfelle da han var 19 befølte en jente på 12. Dette innrømmet han ovenfor hennes foreldre og jenta fikk aldri komme på besøk alene mer. Han føler seg ikke trygg på at han ikke kommer til å gjøre noe slikt igjen, selv om han vet at dette er feil. Han ønsker hjelp, men vet ikke hvordan han skal gå frem for å få det. Heller tror jeg ikke han får til selv og ordne opp. Jeg tar dette som et rop om hjelp fra ham, og føler et visst ansvar da det er tydelig at hans ustabilitet kan påføre andre skade senere. Hva kan jeg gjøre? Hvem bør kontaktes, og hvordan kan man få profesjonell hjelp til ham? Bør noen varsles? (Det er også kommet frem at hans far vet mye om dette og holder et øye med ham, men hva hvis han drar vekk o.l.) Jeg føler meg veldig hjelpeløs her, og håper noen har gode råd for hva jeg kan gjøre for å hjelpe denne unge mannen...
Krokka og prinsessa Skrevet 24. juli 2008 #2 Skrevet 24. juli 2008 Håper andre kan svare deg, for jeg kan ikke si deg hvem du skal kontakte. Men jeg synes du skal ta det seriøst ja. Som du selv sier, det kan være ett rop om hjelp!
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #3 Skrevet 24. juli 2008 Jeg vet egentlig ikke, men det finnes helt sikkert en organisasjon som du kan kontakte for å be om råd og tips til hvordan du bør gå videre. Synes å huske at jeg har sett en reklame for en "støttetelefon" man kan ringe anonymt ifm seksuelt misbruk ol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå