frøken blå Skrevet 24. juli 2008 #1 Skrevet 24. juli 2008 at du ikke kan ha samme middag 2 dager på rad? Eller i det minste spare restene etter middagen (hvis det er mye igjen), og fryse den? Søsteren min er konsekvent der - niks.... Går IKKE an å ha samme middag 2 dager på rad iflg henne.... Eh?! Og å fryse ned rester? NIKS!! Kom på det nå for vi har rester av gårsdagens meksikanske gryterett nå med hjemmelagede hvitløksbrød og pita til (ok, brødmaten er ny, hehe)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 24. juli 2008 #2 Skrevet 24. juli 2008 Jeg har ikke noe i mot det nei, men i praksis så er jeg frktelig dårlig på å ta ting jeg har frosset ned OPP fra frysa igjen, så jeg ender som regel med å kaste det etter et års tid...
WP-TLogPeanut Skrevet 24. juli 2008 #3 Skrevet 24. juli 2008 Hms... spiser så å si aldri rester , men.. føler ikke at det er fordi jeg er for fin? Gidder aldri å fryse ned rester, glemmer at de er der,så kastes etter lang tid uansett :s
___ Skrevet 24. juli 2008 #4 Skrevet 24. juli 2008 Vi bruker masse rester. Som regel gjør vi en vri på maten dag 2 slik som du gjorde med pita til men noen ganger har vi akkurat det samme to dager på rad. Minst en dag i uka er "restedag". Da har vi gjerne mange retter slik at vi får brukt opp alt vi har igjen. Om det ikke er så mye rester blir det gjerne grøt til. Blir det rester etter det ender det gjerne med riskrem eller rislapper til desert dagen etter. Det er ikke så veldig ofte vi fryser ned restene, men noen ganger gjør vi selvfølgelig det også. Vi kaster veldig lite mat.
Slalotte Skrevet 24. juli 2008 #5 Skrevet 24. juli 2008 Hehe.. Jeg er lik på det punktet at jeg ikke kan ha samme middag to dager på rad.. Men jeg fryser det ned og spiser det igjen en annen dag.. Men har en mann som ikke liker å fryse ned ting.. Han lager heller hele middagen og hvis det er noe igjen så kaster han det, uansett hvor mye det er.. blir veldig frustrert av sånt.. Man kaster jo bort penger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå