Gå til innhold

Oh my GOD!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg sett Jordmødre-episodene på nett, og det er ca 10 uker igjen til termin...Det var IKKE et smart trekk!!:P

Herregud,det virker som om jentene har sååå vondt!!!

Nå begynner panikkangsten å komme krypende:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har og sett episodene av jordmødrene på nett. Har 9 uker til termin. Jeg følte det på samme måte som deg i etter å ha sett det. Tårene trillet og jeg kjente panikken ta meg... men etter noen dager klarte jeg å la være å tenke på det. Alle fødsler er jo forskjellige. Selvsagt vet man jo at det kommer til å gjøre vondt men vi får bare fokusere på hva som kommer ut av det. Hvis panikken tar deg helt så snakk med jordmor om det. Det hjelper.

Skrevet

heizann..

hvordan ser man jormoreipesodene på nettet?

Skrevet

Hehe, jeg ser på det nå, og sitter og gråter. Gleder meg så kjempemasse! Blir så herlig å få ut gutten min :-)

Skrevet

Så du også nett serien som fulgte ett par som ventet sin første? 20 episoder på ett par minutter hver? Synes den fødselen såg fin ut, og ikke så ille som de u jm-serien. :)

Skrevet

Hei,

Det er jo vondt. Problemet med å se på andres fødsler, er at det ser så utrolig dramatisk ut også. For man kan ikke holde igjen, man bare må presse og stønne og skrike - det er bare slikt som kommer helt naturlig under fødselen. Ellers i livet når vi har smerter, prøver vi å skjerpe oss. Men det går ikke under fødsel. Man bare må gi alt! Kroppen er jo gjennom en ganske vanvittig prosess, å presse ut et helt barn! Det er krefter i gang. Men slappp av, dette har kvinner gjort i tusenvis av år. Og vi kan jo få smertestillende. Jeg hadde god hjelp av epidural sist jeg fødte.

Så ta det med ro, det går bra. :-)

Skrevet

Uff, jeg syns den fødselen så ganske forferdelig ut, jeg! Men likte godt det innslaget om amming og smerter. For jeg hadde også VONDT når jeg ammet. Det kjentes ut som at brystvortene skulle ramle av! Også turte jeg ikke å si noe til jordmor, fordi jeg trodde ikke det skulle være sånn, hehe...

Skrevet

Å, så godt å se at det er flere som meg... Jeg prøvde meg på den serien da jeg fant ut at jeg var gravid, så den på nettet da, måtte gi meg, for satt bare å grein, kjempe angst for at det skulle være noe galt med babyen i magen, at noe skulle gå galt underveis, at jeg var innbilt gravid (hehe...) osv, mange rare tanker, måtte bare gi meg for jeg hadde absolutt ikke godt av det.

Har sett serien igjen nå, både på nett og reprise på tv, nå gråter jeg fordi det ser så fryktelig vondt ut.. Holder på å med en mental forberedelse, 11 uker igjen til termin...føler meg som en strandet hval, magen er blitt svær (alt har gått bra til nå, og jeg er ikke innbilt gravid.. =) ), nå kommer angsten for fødsel, en ting er å få henne inn..men hun skal jo ut også..

Skrevet

Jeg fikk også noia da jeg såg det for første gang, spesielt når de fødende skriker så innmari... Men jeg ser også på det som veldig god forberedelse til fødsel. Det kommer jo til å være vondt, og det er godt å se at det varierer hvor lang tid det tar, og hvordan smertene er... Jeg har forøvrig ikke like stor angst nå som termin har kommet og gått, nå ser jeg bare frem til å møte lillegutt. Kroppen er virkelig fabelaktig, den får meg til å glemme disse bekymringene...

Skrevet

Jeg gruer meg ikke til fødsel nr 2. Synes ikke fødsel nr 1 var ille eller jeg!

Selvsagt kjenner du noe, men tenk på at det er en positiv smerte, du får jo hilse på den som har bodd inni magen i 9 mnd.

Sikkert enkelt for meg å si da som opplevde en fantastisk fødsel, selv om den varte lenge!!

Min samboer var også helt fantastisk, tror jordmødrene som jeg hadde satte pris på at han var støttende, og ikke bakket ut.

Riene var værst, men selve utpressinga gikk som en drøm.

Men alle er forskjellig, og takler smerte på forskjellig måte.

Jordmoren har også mye å si.

Jeg brukte så lang tid under 1.fødselen så jeg fikk 3 forskjellige jordmødre, og alle var fantastiske.

Det er lov å bytte jordmor underveis hvis kjemien ikke stemmer i det hele tatt!

Jeg har også sett jordmødrene på tv, og jeg griner jeg og , men pga at det er helt fantastisk, ett under!

Jeg gleder meg til fødselen, jeg skal iallefall prøve å slappe mer av under riene enn sist.

Da brøyt jeg meg opp av senga og hang over samboeren, noe som gjorde at ryggen ble litt vond utover natta, men det gikk det og.

Jeg prøvde akupunktur og basseng, kan anbefales!

Jeg er ikke noe for epidural eller andre medikamenter eller inngrep, men er fullstendig klar over at det kan oppstå en situasjon som gjør at jeg bare må godta det!

Ved første fødsel hadde jeg med såkallt "føde-ønske brev" som jeg leverte jordmor-egentlig veldig greit!

Tror ikke jeg kommer til å gjøre det denne gangen.

Vi er mer spent på hvordan ting ordner seg etter fødselen vi nå.

Med tanke på søsken sjalusi etc.

Dette ble ett langt innlegg men....

Skrevet

Jeg bor i Spania og fikk se en fødselsfilm på sykehuset om hvordan det foregår her... Sammenlignet synes jeg "jordmødrene" fødslene virker nesten koselige. Her er det steril hvit operasjonssal i gynekologstol som gjelder... Grudde meg ikke til fødsel før jeg så den filmen... Men nå...brrr... får litt angst..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...