Gjest Skrevet 24. juli 2008 #1 Skrevet 24. juli 2008 Jeg hadde lønnet permisjon. fikk lønn av arbeidsgiver. brukte egenmelding etter å ha jobbet 3 uker etter endt permisjon. i retningslinjene på intranettet på jobben, står det at etter ulønnet permisjon som varer mer enn 14 dager må man opparbeide seg nye rettigheter før man kan bruke egenmelding. Det står ikke noe om dette under punktet lønnet permisjon .... Min sjef sier i ettertid at jeg ikke får bruke hverken egenmelding eller sykemelding fra lege. fordi jeg ikke har jobbet 8 uker / 4 uker enda. Synes dere ikke han burde sagt det da jeg meldte meg syk?? Jeg er redd for at dette nå kommer til å bli trekt fra lønna min. Pliis help.
___ Skrevet 24. juli 2008 #2 Skrevet 24. juli 2008 Så vidt jeg vet har arbeidsgiveren din rett i at du ikke kan bruke egenmelding, men hvis du blir syk kan du bruke sykmelding fra lege og få sykepenger fra NAV hvis du ikke har jobbet lenge nok til å få betalt fra arbeidsgiver. Denne perioden er imidlertid 2 uker, ikke 4. Du skal derfor, så vidt jeg vet, ha betalt de første 16 dagene fra arbeidsgiver så snart du har ordnet sykmelding fra lege.
Gjest Skrevet 24. juli 2008 #3 Skrevet 24. juli 2008 Tviler på at jeg får sykemelding av min lege nå, siden jeg har jobbet over en uke etter at jeg ble frisk igjen Sjefen min sa ikke dette før nå. Han kom å slo egenmeldingen i bordet til meg, og sa jeg ikke fikk bruke den. Så nå er jeg redd hva konsekvenser dette vil få for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå