Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som jobber på røntgenavdeling her? Og som kanskje vil dele sin erfaring med hvordan det er å jobbe på en sånn plass når man går gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, jeg jobber på en røntgenavdeling. Vet ikke nøyaktig hva du lurte på? For meg var det i alle fall helt uproblematisk gjennom hele graviditeten. Måtte jo selvfølgelig informere arb.giver med en gang jeg hadde pos test, så hele avdelingen visste om graviditeten før familien.Jeg jobber kun unntaksvis nær strålekilder, men etter at jeg ble gravid ble jeg tatt ut av alt arbeid som kunne medføre stråling. Opplevde aldri noe press eller annet negativt fra ledelsen.

Skrevet

Hvordan jobbet du-gikk du fremdeles turnus,med jobb både dag og kveld?

Har hørt at når man blir gravid,så burde man ikke jobbe på kvelden,for da er vi bare to stykk på jobb,og det er uheldig hvis man må inn til pasienten mens man tar bilde...regner med at det kanskje blir lagt litt rette,men jeg ønsker virkelig å gå vanlig turnus...

Skrevet

Jeg jobbet dag og kveld, men ikke natt. Nå har vi lagt om turnusen hos oss slik at vi er flere på om natten, så hadde jeg vært gravid nå hadde jeg vært nødt til å jobbe natt og. Men man skal aldri komme i situasjoner der man kan bli utsatt for stråling, så om du ikke kan unngå det på kveld/natt, så skal du ikke jobbe kveld/natt.

Har du lest denne: http://www.nrpa.no/index.asp?startID=&topExpand=&subExpand=&strUrl=//applications/system/publish/view/showobject.asp?infoobjectid=1000613&menuid=1000263

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...