Gå til innhold

Dobbeltnavn trenden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva som er poenget med å ha dobbeltnavn kun for å ha det. Jeg sikter da til innlegg type: Hvilke navn passer til Fernandine (vi fant på det selv etter vi tok en siste syretripp, vi måtte jo ha en til etter positiv test lissom)? Vi vil ha dobbeltnavn, men finner ingen som passer/vi liker. Det verste er når de insisterer på at begge skal brukes... Fernandine MIchelle Hansen Olsen (for de må ha to etternavn også). Hør på Peaches Honeyblossom Michelle Charlotte Angel Vanessa Geldof som mener at det ikke er noen fordel for barn å ha slike navn. Skandalene rundt henne i det siste snakker vel for seg selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og jeg skjønner ikke hva som er vitsen med å ha kun 1 navn...kun for å ha det.

Er da vel slett ikke galt i å ha dobbeltnavn. Men ja- kan være enig i at man bør begrense doble navn til korte navn som passer sammen. Christopher Alexander blir liksom litt for mye. Barnet skal jo lære å skrive navnet sitt også.

Skrevet

Kanskje man vil kalle opp noen?

Også har man det som et mellomnavn, i tillegg til ett som vil bli helt barnets "eget" navn.

Skrevet

Da er det ikke kun for å ha det. Det er det når en må ha hjelp fra et forum for å finne navn nummer 2.

Skrevet

Har ingenting i mot navn som passer sammen, men synes det er veldig overkill med to "alene navn". Som du sier. Christopher Alexander. Navn som Ida Marie osv. fungerer som ett navn.

HI

Skrevet

Dobble eller trippel navn er flotte for å dra med seg tradisjon og historie.

Skrevet

Det kan jeg være enig i, men det er ikke den typen dobble navn jeg sikter til. Vurderer selv et mellomnavn til babyen i magen, oppkalling etter et familiemedlem som døde rett før jeg ble gravid. Når en går på BiM for å finne mellomnavnet er det vel ikke akkurat tradering.

HI

Skrevet

Hvorfor bruke bare 1 navn da? Fordi du liker det. Nettopp av samme grunn som jeg bruker dobbeltnavn, fordi jeg liker det.

Skrevet

pompøse dobbelt navn er grusomt som for eks victoria jeanett...ellers så er jo barna til martha louise et godt eks på pompøse dobbelt navn som ikke passer sammen...

Skrevet

Det er to grunner til at datteren min har dobbeltnavn.

Julie Angelica er oppkalt etter sin tipp oldemor og sin oldefar.

I tilegg til at vi liker navnet hennes veldig godt:)

Skrevet

Det er din mening, mens min er at de har funnet flotte navn som passer veldig bra sammen. Men alle kan ikke hete Ronny og Johnny heller.

Skrevet

Jeg foretrekker i utgangspunktet enkle navn, men synes noen navn gjør seg best sammen med et annet, og ett av våres 3 barn har to navn som antagelig ikke passer så veldig godt sammen. Grunnen er rett og slett at vi ikke klarte å bli enige om navn, så da fikk han begge, hehe... Men bruker bare det ene til dagen da.

Skrevet

Absolutt alle i min familie har dobbeltnavn, noen har triple. Så det er vel ikke akkurat en dobbeltnavn-trend hos oss. Mellomnavnene er kun unntaksvis i bruk i dagligtalen, og mange har rett og slett dårlig klingende navn :-) Tror forressten ikke at Peaces Geldof har et skandaløst trøblete liv bare fordi hu har et jævlig navn men...

Men jeg holder meg til ett etternavn jeg, selv om jeg er samboer. Grøss og gru, kombinasjonen av våres to navn er redselsfullt.

Skrevet

dattra til geldof har selv gått ut med at folk må være så snille å ikke kalle barna sine for rare navn og slikt fordi hu selv har hatt et helvette med det i oppveksten liksom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...