Gå til innhold

tar dere vitaminer, kosttilskudd eller noe slikt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og evt hva bruker dere nå, i siste trimester?

Jeg tok omega-3 men har gått tom. Når jeg skulle kjøpe ny så jeg at det står på nesten alle pakningene at de kun skal brukes av gravide i samråd med lege........noe jeg ikke var klar over.

Tar multivitaminer bare.

Jern sluttet jeg med i forrige uke (etter avtale med lege).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar multivitamin, b-vitamin, jern (påvist lavt), e-vitamin, og omega (udos choice).

Skrevet

Jeg tar omega-3, jern (lav blodprosent) og nå bringebærbladkapsler.

Skrevet

Hei,,

Ja, dette er mitt 3. svangerskap og jeg tar vitaminer,,

Jeg tar en "pose" med multivitaniner, 3 forskjellige vitaminer, så tar jeg på morningen 2 ss sanasol og en kalktabelett.

Så jeg føler meg i fin form, om det er tilskuddet av vitamniner eller ei,,, vet jeg ikke men kroppen trenger tilskudd mener da jeg:)

Jeg spiser variert kost, men allikevel synes jeg det er bra og ta noe tilskudd..

Skrevet

Jeg og tar vitaminer...Triomega, Mulitvitamin, B-vitaminer (for hår, hud og negler) og C-vitamin (Ester C) Har vært så redd for å bli forkjøla i svangerskapet og tror de C-vitaminene hjalp meg for en mnd tid siden når min kjære var kjempe forkjøla...jeg merket ingenting og jeg pleier ofte å bli forkjøla:-) B-vitaminene tar jeg for når man har født og begynner å amme så miste man gjerne mye hår bl.a....så jeg er litt føre var:-) Skader jo ikke....hehe..:-)

Skrevet

Tar 2 kapsler omega 3 hver dag som jeg har kjøpt i helsekosten;) + Jeg begynte på bringebærbladkapsler da jeg passerte inn her på 3.trimester;) Modner livmoren, og skal forebygge rifter under fødsel, er verdt et forsøk;)

Skrevet

eg e plagget med en del leggkramper...tar 2 av tran,2 magnesium og 2 kalk tabeletter...etter 2 dager va leggkrampen borte :o)

Skrevet

Jeg tar Møllers total som er en multivitamintablett og en trankapsel.

Skrevet

Jeg tar Triomega og Sanasol. Tok multivitaminer før, orker ikke så mange tabl., så Sanasol er ypperlig!

Skrevet

Jeg tar omega 3-6-9, multivitamin, jern og melesyrebakterier. Omega 3 skal visst også være med å forebygge strekkmerker fra innsiden? Melkesyrebakteriene skal forebygge allergi/astma hos barnet, taes siste mnd før termin sa dama i helsekost, så da prøver jeg det. :) Mye allergi i familien + barnefar har astma...

Skrevet

jo..også bringbærbladkapsler da..

Skrevet

Tar omega-3 og vitaminbjørner (hehe. De er super gode... smaker smågodt!!!!)

har aldri hørt at omega-3 er farlig for gravide. På min boks står det hva som er anbefalt for gravide og ammende. Legen anbefalte meg også å spise omega-3.

Skrevet

Jeg tar en engelsk produkt som het:

pregnacare, den kan man ta for graviditet, under graviditet og når man amme. den innholde 17vitamins, minerals og folic acid.

Jeg viser den til lege min her i Norge om jeg kan bruke den, har sa det er greit.

Skrevet

da kan jeg trygt fortsette med omega-3 virker det som. Har nå kjøpt så jeg tar B-vitaminer, triomega-women med omega3, kalsium, D og E vitaminer, og multivitaminer.

Kanskje hår og negler blir litt bedre igjen, for jeg mister sinnsykt mye hår og neglene er håpløse, så sprø og myke (de som alltid har vært lange og fine, er nå bare korte og stygge...snufs).

Skrevet

Ang tran/omega 3. Da jeg var hos jordmor denne uken, 12 dager før termin, ba hun meg slutte med tran nå, fordi en ny undersøkelse fra Sverige har vist at bruk av det frem til fødsel kan føre til noe mer blødning under fødselen.

Det er ikke validisert av annen forskning enda, men hun mente at resultatene var såpass klare at det var verdt å kutte det ut de siste ukene før fødsel. det vil uansett ikke ha noen negativ innvirkning å kutte omega 3 på barnets utvikling den siste tiden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...