vimsa;) Skrevet 24. juli 2008 #1 Skrevet 24. juli 2008 vi fikk en manduca bæresele for et par uker siden som vi bruker masse. Veldig fornøyd:) problemet eller saken er at hun nå er blitt helt avhengig av den for å sovne. Vi har gått med henne der for å "gire ned" før søvn når hun er veldig aktiv, men nå har hun begynt å ville sitte der for å slappe av før hver soving.. Sovner da greit i vogga eller vogna etterpå.. uten nedgiringa blir det masse skrik ved legging, uansett når vi legger henne og hva vi har gjort på forhånd... noen med lingnende erfaringer eller som vet om dette er et behov hun vil vokse fra av seg selv etterhvert? hun er forresten et halvt år:)
Nenya^juni2010 Skrevet 24. juli 2008 #2 Skrevet 24. juli 2008 Er kanskje et behov hun har akkurat nå.. i 6 mnd alderen skjer det jo veldig mye, de lærer å krabbe, tenner kan komme osv, og da er det jo godt å kose litt med mamma eller pappa når en skal sove.. Når knøttet var på den alderen måtte vi bysse å kose når han skulle sove, nå er han 1 år og vi legger han bare ned og han sovner. Dette helt uten noen "avvenning" fra oss foreldre:) Kos deg med lille jenta di du:)
Aibell Skrevet 24. juli 2008 #3 Skrevet 24. juli 2008 Jeg tror ikke du skaper noen livslang vane, nei Personlig synes jeg det høres ut som en fantastisk fin rutine før leggetid! Kos deg med bæringen
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 24. juli 2008 #4 Skrevet 24. juli 2008 Vi begynte med bæresele for å roe henne ned for å sove. Før vi hadde bæresele var det veldig mye skriking hver gang hun skulle sove, noe som begynte i 4 mndr alder (hun er nå 5.5 mnd) så vi begynte å bære henne for å roe henne ned, og så sovnet hun. Da anskaffet vi bæresele, og nå bruker vi den når hun skal sove på dagen. Det var også et problem å få henne til å sove for natten, men det er nå blitt helt problemfritt. Vi trenger ikke å bære henne da, da sovner hun helt av seg selv. Da må jeg nevne at hun har KISS (se www.kiss-kidd.no) og det at hun nå sovner av seg selv for natten har kommet etter at hun har fått første behandling mot dette. Jeg tror ikke at ungen blir avhengig av selen, jeg tror heller det er nærheten og en god stilling hvor hun "sitter" behagelig og rolig som gjør susen.
Mammapudding Skrevet 24. juli 2008 #5 Skrevet 24. juli 2008 Slik ble Leah også da vi nettopp hadde fått mei taien vår, hun måtte sitte i den for å sovne og så kunne jeg legge henne ned i senga om kvelden..Hun var 9 mnd da vi fikk den da. Men i alle fall så var det kun i en periode og så gikk det bedre og bedre å få henne til å sovne uten å sitte i den:)
vimsa;) Skrevet 24. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 24. juli 2008 takk for mange svar jenter:) godt å få litt støtte på det vi gjør, er nok av de som ber oss bare legge henne ned så lærer hun og sovne til slutt. vi har det mye bedre her hjemme etter bæringen begynte, jeg er nok av typen som er litt allergisk mot barnegråt.. da gleder jeg meg til å bære videre i morgen;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå