Gå til innhold

jeg er IKKE en god feriemamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir helt utslitt av å være hjemme med barna - akkurat nå sitter begge og roper på meg og vil at jeg skal leke med dem. Jeg kan ikke fordra å bygge med duplo, jeg misliker det intens. Tanken på at jeg snart skal begynne på jobb igjen er forferdelig. Jeg er utslitt! De maser på meg og krangler med hverandre kontinuerlig. Hvis jeg setter meg ned med ei bok, kommer en av dem umiddelbart og drar i meg. Jeg lurer på hvem som fant på å kalle dette ferie!

Og; jeg er helt sikker på at det ikke var slik da jeg var liten. Jeg maste ikke på mamma, vi barna lekte og koste oss, og de voksne drev med sitt. ..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da kan vi sikkert danne klubb;0)

Kjenner meg igjen. Gleder meg til hverdagen!

Heldigvis skal hele familien snart til Kreta, og det blir deilig. Ingen middagslaging, husvak, klesvask osv. Bare meg, mannen og barna. Akkurat nå jobber mannen ennå, så jeg er alene hjemme med barna. Feriegjestene er dratt, venner er på ferie og barnehage og skole er stengt...ergo er det K J E D E L I G.

Jaja, dagens syt;0)

Skrevet

Før i tiden så var det ikke så mye å velge mellom heller. Da var mødrer hjemme og hadde masse av tid, og det var jo strengere med barneoppdragelse før i tiden også. Hvis du ikke gjorde som de voksne sier så får man smekk eller ris. Det fikk ihvertfall jeg.

Men kanskje du skal gå ut sammen med barna dine?

Ta med deg en bok og niste, så kan barna løper fritt mens du slapper av?

Vet ikke hvor gammel barna dine er, men sånn har jeg mange det ganger også, men heldigvis så kommer det gode dager også.

Ha en findag:)

Skrevet

Og, vi har vært ute hele formiddagen! På tre forskjellige lekeplasser, vi har spist is og kost oss, men det er liksom aldri bra nok. Nå skal jeg lage middag, vaske klær, rydde... Men de vil fortsatt ha all min oppmerksomhet.

Skrevet

Prøv å gi beskjed da om at nå er det nok. Nå får de leke seg fint ilag mens du lager mat.

Skrevet

Fort gjort å få dårlig samvittighet, men det syns jeg ikke du skal ha - dere har jo lekt masse i dag og de har fått en god dose mamma-oppmerksomhet syns jeg :o) Min erfaring er at jo mer oppmerksomhet hun får jo mer vil hun ha, og det er jo ikke nødvendigvis en dum ting, men det kan bli utrolig slitsomt innimellom. Er jeg opptatt over ei stund og ikke reagerer (eller i alle fall ikke slutter med det jeg holder på med) de første 2-3 gangene hun kommanderer meg med i leken så går det "over" og hun klarer fint å leke alene etterpå... Uff nå høres det ut som om jeg nekter snuppa mi leketid med mamma, men dette er altså snakk om når hun HAR fått masse oppmerksomhet men det er tid for å få gjort noe "fornuftig" også...

Skrevet

Svarer det samme som Fru Mus.

Setter ned foten og send de på rommet hvis de er over 3-4 år.

Skrevet

Føler jeg passer veldig godt inn under overskriften jeg også... :(

Har 4 uker ferie, har hatt 3. Og jeg er alene med vesla. Hun var hos pappaen sin forrige helg, det er ALT jeg har hatt av tid alene. Lørdag og søndag fram til kl 17... Jeg er sliten nå... Vesla er 21 mnd og krever så utroooolig mye opmerksomhet HELE tida. Jeg kommer til å komme på jobb etter ferien, helt utslitt, føler jeg. Jeg har ikke to minutter alene til å sitte på do engang liksom! Huff, detta ble veldig sutrete fra min side. Men det var veldig godt å få skrevet av litt frustrasjon nå.

Må jo nevne at barnefaren her tok seg to uker ferie, og reiste til syden. Nå er han på jobb igjen. Til helga skulle vi egentlig reist til Dyreparken sammen, men nå skal han plutselig på hyttetur med kompiser i steden. Neste helg skal jeg og vesla i 80års lag, så jeg og barnefaren har byttet helg. Altså, i løpet av 4 uker har han henne EN eneste helg! Fra fredag ettermiddag til søndag ettermiddag!

Gi meg styrke damer, nå ble jeg plutselig kjempedeppa her... Har snart ikke energi til å finne på ting med vesla.

*tørke tårene og gå å lage litt middag*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...