Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #1 Skrevet 24. juli 2008 Føler et ENIORMT behov for å dele dette med dere: Dattera mi på 14 mndr får av meg: pommes frites hamburger pølse brus sjokolade godteri ellers og får smake stort sett alt som vi spiser. Jeg bruker forresten masse våtservietter og... hehe Men ikke hver dag selvsagt, tror uansett ikke at hun tar skade av dette. Fyr løs
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #2 Skrevet 24. juli 2008 Synes du klarer fint å skyte deg selv og ungen jeg...
Gjest Skrevet 24. juli 2008 #3 Skrevet 24. juli 2008 tror nok ikke du trenger noe assistanse av oss nei..
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #4 Skrevet 24. juli 2008 fordi snuppa mi får smake dette så mener dere det er det samme som å skyte henne og?? HI
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #5 Skrevet 24. juli 2008 Hmm.. Jeg snakket med dem på helsestasjonen om dette på 15 mnd kontroll med sønnen min faktisk. Jeg er litt som HI, sønnen min får smake det vi spiser og drikker. Utenom brus, det er noe jeg enda ikke syns noe om å gi han.. De på helsestasjonen synest faktisk det var flott han fikk smake alt å venne seg til alle de forskjellige smakene. Det kan føre til at barna blir mindre kresene. Og nei! De tar faktisk ikke skade av å smake hamburger og pommesfritt, is, sjokolade, chips, pizza eller lignende en gang i blandt! Alt med måte mener jeg.. Men å gi de litt snacks i helgene og en og annen usunn middag plager meg veldig lite! Må si meg enig med HI;) Godt vi er flere som lar barna smake det forskjellige med måte...! Hadde vært utrolig kjedelig om alle var hysteriske mødre som til slutt sitter der med 14 åringer som aldri har smakt cola, og som må ha med seg skriftlig beskjed av foreldrene i HVERT eneste barneselskap om at barnet deres ikke får sjokolade eller cola! Lykke til til dere sier jeg bare.. ;o)
Gjest Skrevet 24. juli 2008 #6 Skrevet 24. juli 2008 vet jo ikke hvor mye hun får.. jeg kjenner jo ikke dere.. men det er jo rimelig rart å si: skyt meg dere som vil.. da kommer jo jeg med en sånn bemerkning.. får hun dette ofte (noe jeg håper og tror hun ikke gjør) så er det jo faktisk en langsom død.. visst du skjønner..
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #7 Skrevet 24. juli 2008 Tror at grunnen til at HI skriver "skyt meg dere som vil" er nettopp fordi det er så utrolig mange hysteriske foreldre som mener at barna aldri skal smake no slikt, i alle fall ikke før de er godt "voksne".. Det er så mye hysteri rundt om kring, ser ofte innlegg her inne om folk som har sett en mor gi barnet sitt pommesfrits/cola/hamburger eller lignende på cafe, og hvor "FY-FY" det er! Derav "skyt meg"-setningen.. Eller missforstår jeg?
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #8 Skrevet 24. juli 2008 Håper du ikke gir det sånn til daglig? Husk at innsiden av blodårene kan få fettsamlinger på barn,også, når de spiser fet mat. Med hjerteproblemer i senere år.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #9 Skrevet 24. juli 2008 D gjør jeg og, han er 21 mnd!! Men i hovedsak får han sunn mat (dvs grovt brød m leverpostei, gulost, brunost etc, potet/ris/pastamiddag og han spiser maaaasse frukt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
Gjest Skrevet 24. juli 2008 #10 Skrevet 24. juli 2008 en ting jeg lurer på da.. hvorfor MÅ de smake på sånne ting som pommes frits og brus o.l.? er det veldig viktig det?? en kan jo gi de masse annet. som gjør at de ikke blir så kresne..å jeg er faktisk ikke hysterisk.. jeg lurer bare på hvorfor. å hvorfor er vi hysteriske vi som velger å ikke gi dem så mye søt og fet mat? vi kan heller la vår familie være vår familie å deres være deres.. folk skal legge seg så sykt mye oppi hva andre mener og vil hele tiden.. du velger å gi ungen din sjokolade å jeg gjør ikke har ikke noe horn i sia til deg uansett hehe..
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #11 Skrevet 24. juli 2008 anonym 14:45, akkurat de samme tankene som meg ja, takk for støtte:) 14:51; du har skjønt det helt riktig!!! Nei hun får ikke sånn til vanlig, da er det brødskiver og vanlig middag, men dersom vi har dette av og til, får hun også dette til middag. Synes det er voldsomt mye hysteri rundt dette, og det blir nok folk av mine unger og. Vet om profilerte idrettsfolk som faller døde om under løp ol, mens "usunne" (i dibs øyne) lever i beste velgående i mange mange år. Alt med måte. selvsagt.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #12 Skrevet 24. juli 2008 Nei det er ikke det at de må, jeg bare tror uikke det skader å få smake en gang i blandt, så hvorfor ikke? Så skal det være sagt at hun får biter mindre en fingertuppen min og kun en smak når det gjelder sjokolade, men hun får det på helg ja... Når det blir sagt i fra HS at de kan såpuise det vi spiser, velger jeg å tro de kan nettopp det. Er stort sett bare forsiktig med salt sånn i det daglige, men bruker jo sunn fornuft da. Klart det ikke er viktig å LA dem smake på det, men for meg er det heller ikke så veldig viktig å la være... Har ingen horn i siden til dere som velger dette, ville bare diskutere dette litt, og høre "dere" mener om meg som gjør det på denne måten... Er jo alltid arti å høre andre synsvinkler på ting enn bare mine...
Gjest Skrevet 24. juli 2008 #13 Skrevet 24. juli 2008 er viktig å kunne slappe aaaav med ting hehe.. må innrømme at jeg reagerte da jeg så bildet av ungen til en kompis på to år supe på en øl boks.. var jo bare for å smake da.. men så tenkte jeg.. han ble jo ikke full.. han smakte jo bare.. han likte det ikke heller.. barn er jo speilbildet av oss.. hysteriske foreldre får ofte hysteriske barn.. sånn ca hehe..
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #14 Skrevet 24. juli 2008 heeeeeeelt enig.. De er jo små mennesker, liksom.... selvsagt med forbehold og fornuft, men dog... altså, alkohol er jo en ting, det er jo mot norsk lov, selv om jeg ikke akkurat bryr meg om gutten fikk småke altså. Samme for meg, og sikkert fornøyd han som ville smake, og maste sikkert ikke noe mer om det etterpå heller.. hihihi... :D
Gjest Skrevet 24. juli 2008 #15 Skrevet 24. juli 2008 han spytta og harka å alt.. men han skulle jo på død og liv smake.. så faren tok en skikkelig ekkelt dau øl som var varm han hehehe.. tror han fikk metta den nysgjerrigheten for å si det mildt. hehehe..
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #16 Skrevet 24. juli 2008 hehehehehe stakar liten..... Men han tok nok ingen skade av det..
Julie Angelica:) Skrevet 24. juli 2008 #17 Skrevet 24. juli 2008 Julie har fått smake maten vi spiser fra hun var veldig liten, (med unntak at sterkt krydret mat) og med det resultat at hun i dag spiser alt hun får, og finnes ikke kresen. Vi har et normalt sunt kosthold med grønnsaker/salat til det meste, og til mellommåltider spiser vi frukt:) Jeg/vi er ikke noe glad i fet mat, så det er det sjelden her i huset unntatt i julen. Godt får hun stort sett kun på lørdager, (litt ekstra i uken nå i sommer) og det henger nok sammen med at vi også sjelden eller aldri spiser noe søtt/godteri i uka. Har ikke lyst på det rett og slett. Brus har hun smakt nå i sommer, men foretrekker heller saft/ iste e.l. Tror ikke hun er så glad i kullsyre;)Jeg tviler sterkt på at barna har vondt av å bli vant til å spise det meste, så lenge det innenfor normale grenser. Alt med måte:)
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #18 Skrevet 24. juli 2008 Poenget her er vel at om barna blir introdusert for ting som brus, godteri og junk food, så blir vel det naturlig for de å ville ha det! De går jo etter lysten! For min del har jeg ikke introdusert det og dermed savner de det ikke! Man kan jo ikke savne noe man ikke har smakt. Men til gjengjeld er vi opptatt av kosthold i min familie, for når sant skal sies er det jo foreldrenes vaner man må få bukt med -ikke barnas- i første omgang!
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #21 Skrevet 24. juli 2008 Var jo ingen andre som skjøt deg, så tenkte bare jeg skulle være snill å gjøre det
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #22 Skrevet 24. juli 2008 Du gjør som du vil med dine barn, så gjør jeg som jeg vil med mine! Jeg gir ikke barnet mitt på 12mnd annet enn brød med div. pålegg, grøt, middag og div.frukt, barnet drikker melk og vann, og elsker mat! Hvis det er slik du får barnet ditt til å venne seg til forskjellige smaker så versågod, men jeg syns det er unødvendig med brus og sjokolade, for det finner de fort nok ut at er godt uansett, og hvis de ikke skulle like det er jo det bare bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå