Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #1 Skrevet 24. juli 2008 Jeg holder meg unna rått kjøtt, lite stek kjøtt, ost og melk. Styrer unna kjøtdeig ( de finner alltid så mye snusk der) is, salat, blir jo anbefalt å holde oss unna det i syden så derfor holder jeg meg unna det hjemme også. Spiser kunn frukt med hard skall som appelsin, spiser heller ikke skinke eller spekemat. Syns at det er en liten pris å betale! Går da bare gravid i 9 mnd å har derfor heller ingen problemer med å holde meg unna disse matvarene, jeg vil bare det beste for barnet mitt sp derfor tar jeg heller ingen kjangser!!!
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #3 Skrevet 24. juli 2008 Ja litt overivrig vil jeg si du er. Man må ikke holde seg unna alt dette, bare passe på å steke kjøttet ordentlig og vaske grønnsakene og frukten. Men det er hvert enkelt sitt valg, bare man ikke blir så hysterisk at man går rundt som et vrak at det, det er ikke sunt det heller.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #4 Skrevet 24. juli 2008 Grunnen til at man som oftest bør ligge unna salat i syden er fordi det blir vasket i springvann, som der er dårlig og man får magesyke av det.. Det gjelder ikke her hvor vannet i springen er knall, bare å vaske grønnsakene!
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #5 Skrevet 24. juli 2008 Ost og melk kan du da spise og drikke til krampa tar deg. Kjøttdeig også så lenge den er godt stekt. Is er trygt. Salat er trygt, det gjelder også frukt. Skinke er også trygt. Så ja,du er enten hysterisk eller svært dårlig opplyst og ender snart med mangelsykdommer.. Men det er vel også en liten pris å betale... Jeg skjønner at dette er bare tull og er laget for å kødde med de som faktisk er sånn... Det er helt latterlig. Kanskje HI bør gå til legen spørre om å få intravenøst (er det trygt nok) resten av svangerskapet så slipper du å spise..
Laybik Skrevet 24. juli 2008 #7 Skrevet 24. juli 2008 Regner med at du ikke røyker, drikker eller spiser rakfisk heller, hehe:-) Du er nok over gjennomsnittet hysterisk ja, men hvis det er det som får deg til å føle deg trygg så hvorfor ikke?
Gjest Skrevet 24. juli 2008 #8 Skrevet 24. juli 2008 Hvilke kalsium kilder har du da? Pilleform? Ja du er en av de hysteriske.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #9 Skrevet 24. juli 2008 Den tanken slo meg også, blir lite kalsium når man kutter ut melk og ost. Er det lov å spørre hvorfor du holder deg unna dette? Høres jo ut som du får i deg litt lite vitaminer når du kutter ut så mange ting (bl.a ulike typer grønnsaker og frukt)
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #10 Skrevet 24. juli 2008 Jeg synes som gravid bør man kun puste inn ren oksygen fra oksygentank. Ikke utsette seg for unødig sol, drikke kun flaskevann, og spise i grunn minst mulig, da alt er sprøytet, og er det økologisk er det for mye bakterier og annet dritt. Best å leve i en sterilisert boble med intravenøst. Men det er meg, er kanskje en smule hysterisk.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #11 Skrevet 24. juli 2008 hmmm.... måtte bare blande meg. flaskevann har bevisst et høyere bakterienivå enn vanlig springvann. noen av flaskevanntypene ble regelrett slaktet i en test for et par år siden. ellers lurer jeg på hvorfor du holder deg unna vanlig melk og ost, kjøttdeig, skinke, frukt, is og salat. (vet ikke om jeg husket alt). hva er grunnen? så vidt jeg vet er det ikke skadelig på noen måte. ja jeg synes det er i overkant hysteriskt.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 24. juli 2008 #12 Skrevet 24. juli 2008 ja jeg synes du er hysterisk. synes det er helt greit å holde seg unna det som er anbefalt å holde seg unna, det gjør jeg og. men hva kan skje med deg og baby hvis du spiser skinke eller kjøttdeig? men hvis det får det til å føle deg tryggere så er det jo bare å fortsette.
dama Skrevet 24. juli 2008 #13 Skrevet 24. juli 2008 høres forferdelig slitsomt ut.. og ja en klype overhysterisk... du er gravid ikke syk..
Julie Angelica:) Skrevet 24. juli 2008 #14 Skrevet 24. juli 2008 Det som er riktig for deg, er ikke nødvendigvis riktig for andre. Gjør det du synes er best selv, og lykke til med svangerskapet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå