♥♥Tutta♥♥ Skrevet 24. juli 2008 #1 Skrevet 24. juli 2008 Jeg er i uke 15 nå, men kjenner overhodet ikke livmoren når jeg ligger... er dette normalt..?? hyyyl.. Har bakovervendt livmor, har dette noe å si?? pluss at jeg har ett par kilo for mye fra før.. 75 kg.
ChellBell - har født! Skrevet 24. juli 2008 #2 Skrevet 24. juli 2008 Jeg er andregangs og kjente ikke livmoren før jeg var ca. 15 uker på vei. Det kan være litt vanskeligere hvis du har bakoverbøyd livmor har jeg hørt. Det har jeg også. Fordi livmoren ikke kom opp av bekkenet før rundt den tiden så klarte de heller ikke høre noe hjertelyd før jeg var 16 uker! DA var jeg stresset, men alt var i skjønneste orden
♥♥Tutta♥♥ Skrevet 24. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. juli 2008 Ja, legen prøvde å høre etter hjertelyden da jeg var 13+3 dager, fant ingenting og jeg ble så skuffet.. Han glemte å si at dette var helt normalt også, så jeg var temmelig stressa.. Tenker på det hele tiden, i tillegg kjenner jeg ikke noe liksom, er lite kjekt.. Skal til legen igjen på mandag og da skal han prøve igjen.. Håpe håpe.. Kan jo begynne å tro jeg er fake gravid :S All slags tanker som kommer i kampens hete.. heh.. Takk for svar
Gjest Skrevet 24. juli 2008 #4 Skrevet 24. juli 2008 kjente den da jeg var 12 uker på vei. men det var kun pga hun som tok UL på meg viste meg den.. hadde nok ikke kjent den før uke 14 visst ikke.. men jordmor sa at det var vanlig å kjenne den så godt når en var veldig tynn der.. ellers så er det litt vanskelig å kjenne mht åssen den ligger da.. jeg er 17+2 på vei å jeg har kjent disse boblene. den er der jo så det er jo godt å tenke på. selvom en kansje vil ha litt mer kontroll og alt også da hehe.
November nurk, i Desember Skrevet 25. juli 2008 #5 Skrevet 25. juli 2008 jeg var 12uker på vei. spurte på kontroll. når legen målte meg. etter dette har jeg funnet den når jeg selv har kjent. (førstegangs)
♥♥Tutta♥♥ Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. juli 2008 Målte deg?? Jeg har ikke blitt målt eller noe slikt..
en av hver Skrevet 25. juli 2008 #7 Skrevet 25. juli 2008 Hvis du ser på helsekortet ditt så skal man kunne kjenne livmora ca 11 cm over symfysen(skambenet) i uke 12. Men dette er jo et snitt-tall da. Det er mye lettere for en annen(lege/jordmor som vet hvordan den kjennes) og kjenne den til å begynne med, men etterhvert kjenner du liksom lengre ned at noe blir dyttet nedover når du klemmer. Hvis du ikke har gjort det før tar du sikkert ikke hardt nok, lettere etter noen har vist deg. Med bakovervendt livmor kan det hende du ikke kjenner den så tidlig som uke 12. Jeg er andregangs, men orket ikke ta hardt nok til å kjenne livmora før over 13 uker. Nå, ca 16, kjenner jeg den godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå