Pusur_mor Skrevet 24. juli 2008 #1 Skrevet 24. juli 2008 Var på ul i går for vekstestimering. Babyen var lite samarbeidsvillig som vanlig. Etter 4 ul har vi bare fått sett bakhodet. Denne gangen lå hun i tverrleie med ruggen og bakhodet ut. Når legen skule måle for å se hvor stor babyen var, ble det litt på skjønn fordi store områder lå i "skyggeland". Pga måten banyen lå så var det mye skygge, så vi så ikke babyen klart. Hun fant ut at babyen var +8%. Jeg skulle på vektestimering pga at minsten var stor når han kom og det holdt på å gå riktig ille. Ble da satt igang på termin pga at han var stor. Det var min 5. fødsel. Jeg prøvde å si hele veien at de måtte regne med vakum, for nr2 som var litt mindre ble tatt med dette. Legen som beordra igangsetting hadde også snakka om det. Jordmødrene som hadde formiddagsvakt blåste bare av dette. Etter 55 min med pressing uten at babyen kom ned i bekkenet, fant de ut at de skulle tilkalle legen. Han var selvsagt ikke på kontoret, og nå måtte babyen ut. Mannen min og barnepleier måtte ligge på magen min og presse sammen med meg, og jm lirka og dro. Gutten kom etter en hard kamp, og var stille. Han ble stimulert litt, og etter noen min kom det et klynk. Jeg hadde pressa på meg blåveis, og gutten hadde røde øyne i 2 mnd etter fødsel. Såg ikke noe av det hvite før etter 1 mnd. I tillegg hadde han dype sorte prikker rundt øynene den førsrte uka. Da jeg ble gravid igjen ble det bestemt at ungen skulle måles jevnlig, og at jeg skulle settes igang før ungen ble for stor. Dette fordi det var trangt å få ut store barn. dette gjaldt tydeligvis helt til i går. Da fikk jeg beskjed om at det var ikke noe problem for meg å få store barn. Jeg hadde jo født en på nesten 5 kg, så det var "et hav av plass". Dessuten hadde jeg jo ikke trengt noe sying etterpå, og det besviste jo at det var god plass. Hadde det ikke vært god lass ville jop ikke ungen gått ned i bekkenet. Han gikk jo ikke ned, han ble presset ned, og det havet av plass lurer jeg på hvor er. Er nå livredd for at de skal trompe gjennom vanlig fødsel uansett. Tar gjerne vanlig fødsel framfor ks, men ikke til enhver pris. Er ikke redd for min del, men for babyens del. Denne jenta er så etterlengta. Har bare 1 jente fra før (+ 4 gutter), og har mista ei jente midtveis i et sv.skap. Vil ikke gamble med liv og helse fordi noen tror de vet bedre. Skal til ktr hos min jm på mandag, og skal snakke med henne. Det var hun som hadde siste 1,5t av fødselen. Hun så jo selv hvilket hav det var av plass. Skal på ny ul om 1 mnd, og håper da jeg får noen som er mer jordnære. Uff, sorry sytete innlegg, men ble litt bekymra for dette nå. Jeg som aldri har grua meg til fødsel. Får håpe på bedre nyheter neste gang. Har da 2,5 og 5 uker til terminene mine. Håper jeg får til min termin som er 6. sept. Da er det minst sjanse for stor baby.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå