Ayka 09+13+14 Skrevet 24. juli 2008 #1 Skrevet 24. juli 2008 Noen hundefolk her-som driver aktivt med hund og hundesport? Og har hund som en STOR hobby? Selv er jeg lykkelig hundeeier av 4 stykk Og vi blir prøvere neste mnd :-O
kua kalva,drektig igjen Skrevet 24. juli 2008 #2 Skrevet 24. juli 2008 driver med lydighet, er trinn 1 instruktør i nkk, og stort sett heeeele fritiden min omhandler hund:p
Eso Skrevet 24. juli 2008 #3 Skrevet 24. juli 2008 Hei! Jeg har bikkje! Vokst opp med schæfer, men har nå ei lita dverg dachs tispe på 7 mnd. Har vært veldig aktiv tidligere, men etter at forrige hunden min døde veldig brått og uventet, så mista jeg litt gnisten. Men har begynt litt forsiktig igjen nå. :-) Driver (gjorde i allefall;-)) i hovedsak med lydighet og spor og litt rundering. Hadde store planer om å melde med inn i NRH med forrige bikkja, men så døde ho som sagt.. Da blei det mer og mer hest på meg.. :-) Er gravid i uke 19 nå! :-)
Underveis --> Skrevet 24. juli 2008 #4 Skrevet 24. juli 2008 Jepp! Er aktiv innen bruksen. Går B-spor med min hund. Håper på opprykk til A i løpet av sesongen.
Ayka 09+13+14 Skrevet 24. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. juli 2008 Kjekt at det er andre likesinnede her Er selv aktiv innen agility og lydighet,samt det blir en del bruks også,men siden det titt og ofte er noe annet å gjøre i helgene (da brukshundtreningene er),så blir det litt for lite spor og rundering... Men vi holder på med det så ofte lørdagene og søndagene er ledig ^^, Nå er vi jo ganske snart prøvere...og har 4 hunder...og hvis vi lykkes,så skal jeg innrømme at å gå gravid med 4 hunder i huset høres MYE ut...ikke minst det å ha en liten baby + 4hunder :-O Men jeg tror det kommer til å gå bra...eller håper iallefall på det! Har ei venninne som driver oppdrett av en ganske stor rase...hun har 4stykk,hun også. Men hun har i tillegg 3 små unger,der den eldste begynner på skolen i år,og den yngste enda ikke har fylt året. Ja,hun er mitt forbilde,for å si det sånn
Makko med to små gutter Skrevet 24. juli 2008 #7 Skrevet 24. juli 2008 Joda, konkurerrer lp, agility og rally + går endel spor. Har 3 uker igjen til termin nå (med bekkenløsning), så hunden er ganske understimulert på det fysiske. Får rett og slett ikke trent nok kondis trening på ham. -Dette gjør lydighetstreninga blir dårliger fordi han blir fort sliten og ukonsentrert. Agility måtte jeg gi opp i uke 24 (?), men andre har trent litt med han for meg. Rally har vi konk engang denne sesongen (kun et stevne her da), med opprykk til elite :-) Etter fødsel håper jeg på å komme igang med sykling relativt snart, og starter lydighet i september....
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 24. juli 2008 #8 Skrevet 24. juli 2008 Hei! Vi hadde en supersøt tispe for 2,5 år siden, blanding av norsk elghund og border collie. Hun var helt fantastisk, drev og trente litt agillity med henne, men mest bare for lekens skyld;=) Hun var utrolig smart, lærte raskt og en kjempeartig hund som vi savner mye. Nå har vi en "bamse":=) En 5 år gammel langhåret Amerikansk Akita hann som vi har adoptert.Utrolig flott hund! Et fantastisk lynne på han, lydig, snill som et lam og veeeeeldig glad i barn!:=) Krever ikke så altfor mye mosjon før han er helt skutt *hehe*, men på vinteren elsker han å være ute i snøen, da holder han det gående lenge! Liker kjempegodt å dra ungene på akebrett, til deres store glede!:=)
Snart er vi 5 "07okt" :-D Skrevet 25. juli 2008 #9 Skrevet 25. juli 2008 Har hvert aktiv med utstilling og oppdrett i vel 20år, Men har trappet ned og prioriterer barna til de blir så store at de kan være med å ha glede av hundene og alt styret rundt. Eller så har jeg en 11år gammel Dachshund/herremann. og en 3 år gammel Bearded collie tispe/lykketroll. Jeg håper å prøve med litt lydighet på henne etterhvert når tiden strekker til litt bedre. Ellers så er hun aktivt stilt på utst.av oppdretter for tiden som har avlsrettighetene på henne. Mine "fri helger" går for det meste i å stille elghunder ( som jeg er med eier i og oppdretter av) på utstilling. Og klarte å kapre to verdens vinner titler i stokcholm i sommer en veteran og en junior. Men nå blir det vel pause til neste år (
Mamman til Mia Camilia Skrevet 25. juli 2008 #10 Skrevet 25. juli 2008 Jeg er! Driver med lydighet og agility
lindarobin Skrevet 25. juli 2008 #11 Skrevet 25. juli 2008 må høre hva dere mener ang denne adferden:briard snart 2 år VELDIG vakthund innenfor sin eiendom og han han snappet til postmann forrige uke,begynte ikke blød men.. vi har ett barn 3 år og en nyfødt. meget grei m de,null tull. kun hvis folk kommer han løper på å skal skremme og napper og knurrer. bør vi avlive han??prøvd masse.
Ayka 09+13+14 Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #12 Skrevet 25. juli 2008 Vi har to papillontisper og to finske lapphundtisper...bare "damer" her altså Noen som er aktiv på utstilling da? Synes det å er litt morsomt jeg Og til Dere som hadde hund før det kom barn i huset...hvordan ble det etter på? Skjønner jo seff at man må prioritere babyen Men fikk Dere etter hvert tid til å ta opp igjen hundeaktivitetene? Syntes hunden(e) at det var greit å få en liten 2-beint i huset?
Ayka 09+13+14 Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #13 Skrevet 25. juli 2008 Prøv å ikke la han få lov til å vakte,siden han tydeligvis har et enormt vaktinstinkt... Hvis Dere har muligheten til det,kan Dere ikke feks ordne en hundegård til han der han ikke har muigheten til å se hvem som kommer og går,og å passe på?
line## Skrevet 25. juli 2008 #14 Skrevet 25. juli 2008 Jeg har en gordon setter tispe og to cavalier tisper og stiller alle tre, kjempegøy synes jeg! Skulle bare prøve en gang, men det ble flere ja! Vi hadde setteren før vi fikk barn, og hun var skikkelig fornærmet på meg i begynnelsen, siden jeg viet all min tid til henne før fødselen, og all min tid til babyen etter fødselen... Men hun ble fort vant til det (og etterhvert hang jo ikke babyen på meg 24 timer i døgnet heller...) og er ikke sjalu eller noe nå, er veldig grei med vesla vår. De to små hundene kom når dattera vår var et halvt år omtrent, og de tror nok at hun er søstera deres... =)
Linda1986 Skrevet 26. juli 2008 #15 Skrevet 26. juli 2008 Du kan prøve å feste et band inne i huset (stua, oppholdsrom, der dere er/får besøk) slik at han ikke når de som kommer, ... Ikke snakk til hunden når besøkende kommer, bare si et klart nei hvis den bjeffer/knurrer osv.. så fort hunden er flink og ligger i ro, eller er stille, må den få skryt, gjerne godbit i samme slengen. Når hunden har roet seg, kan du løsne bandet og la den hilse på besøkende.. Kan også hjelpe at besøkende har med seg gobit til hunden (evt at du har det liggende i yttergang og lar de få det når de kommer) slik at de kan gi det til hunden når den oppfører seg fint.. Håper dere får til..
Linda1986 Skrevet 26. juli 2008 #16 Skrevet 26. juli 2008 Hei hei .. hund er en stoor del av livet mitt.. hele min fritid til nå har gått til hunder. er selv den stolte eier av 5 flotte små spisshunder:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå