Gå til innhold

Hvor mye sover deres 2-åringer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 2 år og 3 mnd har den siste tiden sovet fra 19.30 til 05.00. Nekter å legge seg på dagen! Han kan sovne på stellebordet når jeg skifter bleie på han i 10-tiden, men når jeg bærer han i sengen våkner han i det jeg legger han ned og spretter opp igjen. Han har pleid å sove ca 2 timer på dagen. Det virker som han er trøtt, men kjemper imot for harde livet. Han sover jo mindre enn jentene mine på 5 og 7 år. 9 1/2 time i døgnet er da vel for lite for en 2-åring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste om smarte barn i avisen for noen uker siden.

Der ekspertene sier at smarte barn ikke trenger så mye søvn.

Mine barn har aldrig hatt behov for mye søvn, så jeg går og trøster meg selv med at mine barn er smarte. he, he, he...

Det er ikke alle barn som trenger mye søvn heller.

Kanskje det er noe trøst til deg.

Skrevet

He he ja det var jo godt å høre! :)

Men han virker jo trøtt da, sovner nesten hver gang vi legger han på stellebordet, men skal IKKE i senga. Hadde jeg latt han sove på armen hadde han sikkert sovet lenge for der sov han som en stein!

Skrevet

Min yngste har funnet ut av han ikke trenger å sove mer på dagen nå, og han er bare 18 mnd :-S

Sover ca 12 timer om natten da.

Skrevet

Det var tidlig! Eldstejenta her sov på dagen til hun var 3 1/2 år, men mellomste sluttet når hun fylte 2 år. Men hun var opplagt på dagtid selv om hun kuttet luren sin, det er ikke minstemann.. Hadde han enda sovet litt lenger om natten. Fortsetter han slik er jeg nødt til å legge meg tidligere. Har sovet ca 5 timer i døgnet denne uken.

Skrevet

Ser våre små er litt like. Hun er 2 år og 3 måneder også. Sovner i 19.30 tiden på kvelden, men drøyer den til kl 6 om morgenen da. Sover ikke på dagen, og har ikke sovet på dagtid på snart 1 år. Den er vond den tiden en sliter med avvenning av dagsoving og å finne rett rytme. Vi prøvde div. som å legge henne senere for å få henne til å sove lenger om morgenen, men da sto hun bare enda tidligere opp....

Har desverre ikke så mange råd å gi, men føler med deg :-)

Skrevet

Min blir 2 i oktober, men har sluttet å sove på dagen nå, hvertfall her hjemme. Mulig hun begynner igjen når hun er tilbake i bhg. Fordelen med at hun ikke sover på dagen er at hun sover lenger på morningen :) Sover fra mellom kl. 19 og 20 til 8-9-10 på morningen.

Skrevet

Ja hadde han enda sovet lenger om morgenen. Blir en lang dag for han å være våken fra 5 om morgenen til halv åtte om kvelden.. Han blir jo trøtt. Får håpe det går seg til etterhvert. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...