Gå til innhold

sjalusi

Anbefalte innlegg

Skrevet

samboeren min har masse nakenbilder på pc'en. Men det som irriterer meg mest er hvor viktig facebook og msn er for han. Han er pålogga på msn hele kvelden, og legger til nye jenter på facebook hele tia. I tillegg har han nettopp lagt ut masse gamle festbilder. Han mener også at jeg burde stole på han, men jeg har tatt han på fersken et par ganger der han hadde skrevet til ei gammel bekjent: "du e like pen som æ husker deg", og en gang skrev ei kollega av han: "hei pus" til han. Er det bare jeg som overreagerer eller har jeg rett til å være litt sjalu?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er farlig å bli mistenksom til alt kjæresten din foretar seg på internett. Det kan fort føre til at han føler seg presset og "overvåket." Bare fordi han får nye jentevenner på facebook, betyr ikke at han har sex med dem eller engang har lyst til å ha sex med dem. Facebook er jo en side for venner og bekjente, og mange av disse jentene trenger han egentlig ikke å kjenne engang. Jeg kjenner mange som har gud og hvermann på vennelista si, bare fordi de har møtt de en gang i forbifarten eller er kusina til kompisen... Det er også mennesker som finner det naturlig å kalle folk for pus og kjære og elskling, uten at de har noe på gang for den grunn.

Du vet best selv, men jeg ville ha trådt varsomt med dette her. Alle har rett på privatliv. Men hvis du allikevel føler du truet, bør du kanskje ta dette opp med han på en rolig måte, og ikke anklage ham uten å ha ordentlig grunn til det.

Lykke til! :)

Skrevet

du overreagerer litt, men til ditt forsvar: du kan ikke styre følelsene dine.. hva med å si ifra om at du blir veldig sjalu og spørre han om det er greit at du får snoke litt på dataen innimellom. Han har sikkert ikke noe å skjule så han synest sikkert det er greit. snubler du over noe som gjør deg ekstra sjalu så spørr han om det. f.eks. hvorfor kaller hun deg pus?

Husk at det ikke er noe galt i å gi gamle bekjente et kompliment selv om man har kjæreste. Jo mer han får lov å "småflørte" på nett jo mindre sannsynlig er det at han er utro. Alle har behov for litt bekreftelse av det andre kjønn innimellom, det er vel bedre han får flørte litt på nett enn at han flørter på by`n?!?

mitt råd er altså å være åpen om din sjalusi og la disse følelsene dine gå minst mulig utover hans sosiale liv, sjalusi er noe av det mest ødeleggende i et forhold.

lykke til;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...