Rorrimamma Skrevet 24. juli 2008 #1 Skrevet 24. juli 2008 Synes å huske dette gikk sist jeg var gravid. Vet hvor mye verdt brystmelk er for nyfødte barn. Har rikelig med melk i brystene og skulle så gjerne hjulpet nyfødte barn som ikke får brystmelk de første dagene fra moren, men evt hvem skal jeg kontakte? Dette er ikke for penger, jeg ønsker å gi vekk. Har du erfaring?
mammatel2jente Skrevet 24. juli 2008 #2 Skrevet 24. juli 2008 Har ikke erfaring selv, men ta kontakt med ditt lokale sykehus. Det er en superbra ting å gjøre hvis man har mye melk:)
Mamsen og lillegutt Skrevet 24. juli 2008 #3 Skrevet 24. juli 2008 Har ikke erfaring. men på KK i bergen så fikk vi beskjed om å kontakte barneavd. siden det er der de bruker melken (til premature barn o.l.)
twilla Skrevet 24. juli 2008 #4 Skrevet 24. juli 2008 Jeg har ikke erfaring, men er sikker på at jeg, som deg, har hørt at man kan det. Ser at du skriver at du ikke vil gjøre det for pengene, men er også ganske sikker på at du får betalt. (Du kan jo bruke pengene på vededighet i så fall, hva med ammehjelpen?) Jeg tror det er en del krav og begrensninger i levesett (i forb med røyk, alkohol, sikkert matvarer osv) også lurer på om det har noe å si hvor gammelt barnet ditt er. Men jeg vet altså ikke. Det burde da ikke være så vanskelig å få informasjon om dette, du kan vel bare kontakte sykehuset? Eller du kan spørre helsestasjonen? Om de ikke vet, så vet de nok i alle fall hvem du skal kontakte. Kjempeflott at du har lyst til å hjelpe nyfødte med en vanskelig start, lykke til!
Alba44 Skrevet 24. juli 2008 #5 Skrevet 24. juli 2008 Ta kontakt med nærmeste sykehus. Velger du og gi, så gjør du en fenomenal innsats for små og syke babyer! Lykke til )
mammasgo`jente Skrevet 24. juli 2008 #6 Skrevet 24. juli 2008 Jeg ga til sykehuset i Stavanger. De gir ikke penger for det, men jeg fikk alt utstyret jeg trengte og de kom å henta melka når fryseren var full. Jeg fikk en brosjyre på helsestasjonen der det var tlf nr og hvem jeg skulle kontakte. Men jeg rekner med at alle sykehus med nyfødtavdelig har en melkebank, så du kan nok ringe sykehuset og spør etter melkebanken. Jeg måtte inn til samtale og ta en del blodprøver før jeg ble godkjent som giver.
Rorrimamma Skrevet 24. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 24. juli 2008 Ja, jeg skal konakte de. Ikke dumt det med vededighet. Skal faktisk å hilse på helsesøster klokken 14 idag, så kan jo nevne det for henne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå