Gjest Skrevet 24. juli 2008 #1 Skrevet 24. juli 2008 Jeg skal til byen i dag. Siden min mor fødte meg 1 1/2 mnd før tiden vil jeg være tidlig ute. Er ferdig med det meste på barnerommet men hva trengs egentlig sånn ellers? Jeg må kjøpe meg sånn matte til badgulvet(har stellekommode på barnerommet), babyolje,babyshampo,store ammeinnlegg,rensesalve til navelen,badebalje,vaskekluter,håndduker,våtservietter å bleier kjøper vi etter fødselen. Noen som kommer på andre ting?
minou Skrevet 24. juli 2008 #2 Skrevet 24. juli 2008 Ser ut som du har det meste på greip. Ungen trenger jo også klær, men det har du kanskje allerede. Sjekk forøvrig "den lure tården", der er det innmari mange tips. http://www.barnimagen.com/forum/thread/8576867 Min erfaring mht. navlestumpen var at klorheksidin (flytende, bare pøs på) er bedre enn salve. Så slipper du å komme så mye borti den. Våtservietter er det veldig delte meninger om. Unektelig praktisk, men inneholder mye kjemikalier og kan gi grobunn for sopp (stumpen blir aldri helt tørr). Mange her inne anbefaler klut/vann, evt. litt olje, eller mesoft-kompresser (brukes som klut og kastes etterpå). Men hva med deg selv? Har du kjøpt deg noen skikkelig store amme-bh'er, f.eks.? Dersom du får en strevsom barseltid kan det være greit å slippe å måtte ut på shopping de første ukene.
Gjest Skrevet 24. juli 2008 #3 Skrevet 24. juli 2008 Klær til baby er i boks..Har 2 amme-bher..Har kjøpt brystpumpe å ammeinnlegg fra butikk. Ammepute har jeg i tilfelle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå