Newton & Prinsessen på erten Skrevet 24. juli 2008 #1 Skrevet 24. juli 2008 Kjole som rekker rett under knærne? Huff, har hørt at det liksom skal være laaang kjole, men syntes det er kjedelig å kjøpe en dyr kjole jeg ikke liker og kun kommer til å bruke da. Hvilke farger er ok? Har hørt at stort og hvit er fy fy.. Kan den være hvit med farget mønster f.eks?
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 24. juli 2008 Forfatter #2 Skrevet 24. juli 2008 det står ingenting om antrekk i invitasjonen.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 24. juli 2008 #3 Skrevet 24. juli 2008 Rett under knærne vil jeg si er veldig akseptert, da er du jo "anstendig" og alt, hehe. Sort har det vært noen som har hatt i alle bryllup jeg har vært, inkl forlovere og søsken av brudeparet så det vil jeg si er en myte nå til dags. Hvit holder jeg fortsatt på at man ikek skal bruke, men tenker da på ensfarget (skal liksom ikke være mulig å ta feil av bruden om du skjønner). Hvitmønstret hadde jeg fint brukt )
Gjest Skrevet 24. juli 2008 #4 Skrevet 24. juli 2008 Den lengden er helt ok og meget vanlig. Ville tro at hvit med farget mønster går fint. Uten om hvitt og svart kan du ha hva som helst så lenge du ikke kler deg over bruden.
Koala *g07* Skrevet 24. juli 2008 #5 Skrevet 24. juli 2008 Jeg var i bryllup nå, var selv forlover og hadde lang kjole. Men mange av gjestene hadde kjoler som gikk til rett under knærne, i sommerlige farge, rosa, lilla, blå, etc. De fleste farger er vel ok, så lenge man kler den Ville vel selv styrt unna hvit og svart
Gjest Skrevet 24. juli 2008 #6 Skrevet 24. juli 2008 Med mindre det står galla på invitasjonen kan du velge lengde på kjole/skjørt selv. Alle farger bortsett fra hvitt er ok. Det er bare her inne jeg ser noen reagerer på f.eks sort og rødt. Alle bryllup jeg har vært i har opptil flere hatt sorte kjoler på. Det som ev. går an er jo å bruke farger på tilbehøret :-)
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 24. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 24. juli 2008 Er det "lov" å gå i skjørt og?
Felix&Lurifax Skrevet 24. juli 2008 #8 Skrevet 24. juli 2008 Gå nå i hva du har lyst til. Disse idiotiske etikette reglene gjelder vel ikke lengre? Jeg hater bryllup, så jeg hadde på trass tatt på meg lårkort hvit kjole... Eller kanskje en knall rød? Spiller vel ingen rolle hva en har på seg, så lenge en føler seg vel i det er det vel ok?
Den drygaste Skrevet 24. juli 2008 #9 Skrevet 24. juli 2008 her er det bare bruden og mor til bruden og brudgommen som skal gå med fotsid kjole, gjerne forloverne også. men jeg kommer ikke til å gå med fotsidt, jeg har funnet en kjole som går til rett under knærne.
Alba44 Skrevet 24. juli 2008 #10 Skrevet 24. juli 2008 Det er helt akseptert syns jeg! Fikk spm om antrekk da mannen og jeg skulle gifte oss. Sa tydelig i fra at alle kunne ha på seg det de ville av penklær. Fasong og farge spiller liten rolle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå