Gå til innhold

trolig atopisk eksem.... hva nå da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en liten gutt på snart 7 mnd som jeg tror har atopisk eksem.

da han var bare to mnd gammel fikk han sin første eksem, som da var i hele ansiktet. det klødde veldig, og det tok nesten 2 mnd å bli kvitt den.

for noen dager siden dukket det opp i albuen... altså på insiden. tett i tett med røde nupper som utgjorde en eksem på størrelse med en bruskork. det klødde da vi tok på det. kjennes tørt ut, men ser nesten litt ut som kviser, men ikke riktig slik heller... hever seg opp fra huden.

så dukket det opp prikker under leggen (i bøyen mellom legg og lår) ikke like tette, men flere prikker som var like, bare ikke sammenhengende.

i dag var det kommet noen nye på oppsiden av låret, og i ansiktet (haken og kinn)

har begynt å smøre med hydrokortison på albuen, og det har hjulpet. er vel ikke noen tvil om hva dette er, eller?

jeg fullammer bortsett fra et måltid om kvelden som består av grøt blandet med fruitbreak.

hva er det han kan reagere på? burde jeg gå over mitt eget kosthold nå kanskje?

noen gode tips ellers?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ang kostholdet kan jeg ikke hjelpe, men jeg vil anbefale en meget god krem fra apoteket: A-derma exomega. Den er kløhemmende og mykgjørende, samtidig som den styrker huden. Vi klarte ofte å smøre vekk utslettet med den, av og til måtte vi hjelpe til med hydrokortison. Nå er han fire og har nesten vokst det av seg.

Skrevet

Jeg ille ikke smurt med hydrokortison uten å snakket med lege.

Det kan være sopp, unger er klamme og svette nå når det er så varmt ute.

Skrevet

Vår minste datter på 21mnd har hatt atopisk eksem fra hun var ca 2-3mnd. Hun er også plaget av noen som heter molusker.Kanskje det er dette deres har fått??

Knupper(som stikker litt opp av huden) på armer ,mage og rygg.Dette er noe hun vokser av seg rundt 3-4 års alderen eller før...Vår eldste på 4 hadde også slike.Men vokste dem av seg for ca 1/2 års tid siden.

Vi bruker også den fra a-derma = superbra. Holder henne også unna alle kremer/produkter som inneholden parrafinum liquidium(flytende parafin) da dette ikke er godt for huden!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...