Gå til innhold

Hjelp!! Bleieslutt.... :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er nylig fyllt tre år. Tenkte å prøve å slutte med bleie denne sommeren. Hun vil ikke bruke bleie lenger, bare om natta. Hun vil ha på truse. Det er jo bra. Men hun nekter å bæsje på do. Hun sier stort sett fra når hun må tisse (hatt noen uhell da). Men hun bæsjer enten i trusa eller når hun har bleie på. Hun er på mange måter veldig motivert for dette med bleieslutt, men det henger igjen på dette med bæsjing. Hun syns også det er ekkelt å bæsje i bleia. Er litt redd hun skal få bæsjevegring. Vi maser ikke mye, sier bare at hun må si fra når hun må tisse/bæsje. Og tar henne med på do hvis vi syns det er lenge siden sist. Har sagt hun skal få en gave hvis hun bæsjer på do. Dette er hun veldig opptatt av, men det får henne ikke til å bæsje.

Har dere noen gode forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi satt vår gutt på do når vi sto opp, etter alle måltider og før han la seg. Da går det maks 3-4 timer mellom dobesøkene og uhellene blir færre. Bæsj må det jo også komme en gang. Vi hadde hele tre uhell. Han var 2 1/2 år, ganske nøyaktig.

Skrevet

Akkurat sånn er mini også... Frustrerenes.. Han tisser på do av eget iniativ hele tiden.. Sjeldren eller aldri uhell.. Men og bæsje på do vil han helst ikke.. Han har gjort det 2 ganger.., men det var uhell tror jeg mens han tisset.. hehehe.. Men når han eventuelt bæsjer før jeg rekker og ta av han bleia på morgenen så synes han det er kjempeekkelt og står og holder seg bak på bleien og gråter at jeghar bæsjet.., må fjerne mamma.. Og vil ikke ha på seg bleie igjen.. Han har ikke brukt bleie i det hele tatt fra han står opp til han legger seg nå i 3 dager.. I barnehagen hadde de også droppet bleien.. =)

Håper vi får noen tips..

Skrevet

Jeg har en jente som blir 3 i oktober. Hun var motivert for bleieslutt, men så kom det 3 uhell på rappen..først tisset hun seg ut, så bæsjet hun en stund etterpå..og så tisset hun på gulvet. Da ville hun ha på bleien. Og etter dette har det ikke vært snakk om å gå uten bleie...hun vil ikke sitte på potte og heller ikke på do. Virker ikke som hun er helt klar enda. Så vi får bare vente og prøve litt senere.

Skrevet

Uff det er vanskelig dette her. Vil jo helst ikke si at hun må bruke bleie igjen siden hun vil ha truse. På mandag begynner hun i bhg igjen, skal da begynne på storavdeling. Hadde håpt hun var helt avvent med bleia til da. Vet ikke helt hva vi skal gjøre når hun er der hvis hun ikke har begynt å bæsje på do ennå da. Kan jo fort bli mange uhell og det er ikke så moro når hun liksom har blitt "stor jente", som hun er veldig opptatt av...

Skrevet

Vår jente på 4 sluttet med bleie like før hun var 3, sluttet på natt og dag samtidig:) Men når hun skulle bæsje sa hun ifra om at hun ville ha bleie.Ok tenkte vi ,ville ikke nekte hun d og regnet med at dette var kun i en overgangsfase. Tror det tok 2-3 mnd før hun syns det var greit å sitte på do/potte å bæsje. Men det var jo helt greit for oss. Hun var jo bleiefri ellers:) Det er jo ikke helt krise hvis man må bruke bleie til bæsjing for en perioden suns vi da;)

Skrevet

Spiller vel ingen rolle om hun vil ha truse dersom hun ikke klarer å holde seg tørr, da må hun jo ha bleie på seg. Det er bare å forklare sammenhengen for henne det, hun er stor nok til å forstå hvorfor hun må ha på seg bleia.

Hun er kjempeflink så langt syns jeg :o) Ta det med ro anående bæsjingen, det er en helt vanlig og normal problemstilling at mange barn trenger lengre tid på dette med å bæsje på do. Men de tkommer av seg selv når man minst venter det, så glem alt som heter oppfordring og belønning. Be henne si i fra når hun må bæsje, og la henne få på seg bleien til å bæsje i. Plutselig en dag når dere ikke har fokus på problemet, og minst aner det, så vil hun ikke lenger bæsje i bleia men få kreve å gjøre det på do. Så ta bare tiden til hjelp.

Skrevet

dattern min som er fem nå sleit i nesten ett år etter bleieslutt med å bæsje på do..

hun ville men klarte ikke.. det ble ofte til at hun gjemte seg og bæsjet i trusa i stedet..

vi satte på henne bleia til slutt når hun måtte bæsje.. gjorde det i hvertfall i et halvt år..

det gikk av seg selv til slutt, og hun bæsjet på do fra hun var litt over tre år

Skrevet

Syns barna deres er flinke jeg da=)

Med eldste min gikk d greit,slutta på dagen omtrent. Men han her slit vi mere med. Han gjør INGENTING uten bleie... Sparer seg til bleia kommer på igjen...

Skal begynne i bhg for første gang nå 1 august og på storavdeling. Men er han ikke klar er han ikke klar...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...