Gå til innhold

Skal i bryllup.....angående antrekk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i bryllup lørdag. Og når man er 32 uker på vei, stor mage og pupper så føler man seg ikke helt i bryllupsmodus:-)

Ikke så godt utvalg i butikkene her jeg bor, men har funnet meg en enkel sort kjole. Synes de var for lite pyntet, me tenkt jejg kunne pynte den opp litt.

Har en kjempe fin poncho som jeg kjøpte i London for flere år siden. Ser heklet ut. Store brikker, så man ser kjolen godt llikevel. Med noen fine sko burde det vel være greit i et bryllup?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er sort kjole noe som man egentlig ikke skal bruke i bryllup da......bare så det er sakt. Det finnes ikke i annen farge da?

Skrevet

Ups! Det har jeg ikke tenkt på... Vert i flere bryllup der folk har brukt det, så rett og slett ikke tenkt på det.

Skrevet

Sort er helt ok i bryllup, det er en gammel og godt begravet skikk for de aller fleste! Til og med for martha louise og de kongelige, og da kan helt sikkert en gravid dame med litt lite utvalg i klesskapet gå i sort!

ps: jeg gikk selv i sort i et bryllup i april. fikk kjempemange komplimenter og god oppmerksomhet rundt kjolen min. hadde røde sko, rød veske og rød hårpynt til. du kan fint sprite opp en sort kjole med andre ting.

Skrevet

Helt død er vil ikke den tradisjonen, men den er godt myknet opp. Sort kjole krever da litt ekstra festlig tilbehør, feks sko, veske, sjal ol i en frech farge.

Det å være gravid er derimot nærmest unntakstilstand og kan vel nesten tillate seg å gå i hva som helst, tror jeg, til og med i bryllup.

Det høres fint ut det du beskriver.

Skrevet

Takk for svar! Begynte å bli litt svett her nå:-) Ikke så lett med en stor mage.

Skrevet

Ja, siden du er gravid er det meste lov:) Folk skjønner at det er vanskelig å finne noe pent da vet du:)

Skrevet

Å si at det er helt greit å gå i sort i alle bryllupp fordi Martha Louise og andra konglige har gjort det er vel litt teit.

Det er faktisk gammel skikk og bruk som sier at en skal det som jeg gjorde obs på. Noen synes den er avlegs mens andre faktisk synes det ligger noe i dette ennå.

Hva Marha og andre på Dib synes er vel total uviktig, det er brudeparret som må avgjøre hvordan de stiller seg.

Skrevet

Det er faktisk ikke helt uviktig hva andre mener om saken da. jeg synes det er en tradisjon som bør legges død og det er det mange med meg som synes. Enda så gammeldags jeg er på andre områder. Forøvrig kan man jo bare spørre bruden om hun synes det er ok eller ikke da. Visste du forøvrig at sort engang var den naturlige fargen på bryllupskjolen også? Fordi folk rett og slett ikke hadde råd til både å kjøpe en penkjole til sorg og en penkjole til å gifte seg i... :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...