Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #1 Skrevet 24. juli 2008 meg å min sambo har vore kjempe heldige med barnevakter å pass når vi trenger det.. vi har aldri fått eit nei av verken svigers eller tanter.. vi er rett å slett bortskjemt. vi har hatt en del, kansje litt mye barnevakt, men ungen har så å si vokst opp hos svigers, vi bodde der en god stund før vi flyttet i eget hus (pga treg bygging) å nå går en venninne (som ikke har barn) å snakker dritt om oss, pga vi har barnevakt å går ut en gang i blandt, en kansje to ganger i måneden. da er det som oftes noe som skjer, som bursdagsfeiring eller alle frå gjengen samles. ungen elsker å være hos svigers å stor koser seg.. å er det noe som skjer så er vi kun 10 min unna.. hun venninna mener da at har en barn så skal en passe på det selv hele tiden.. for å si det slik, eg gleder meg til å se hun passe på ungen sin døgnet rundt i 18 år.. er det utroli feil av oss å ha barnevakt? dei spør ofte selv om dei kan ha ungen, ikke alltid vi spør. å vi er selfølgeli glad for at dei liker å ha h*n.. ble utroli mye rot dette, men fikk da ut litt..
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #2 Skrevet 24. juli 2008 For det første skal du ikke bry deg om hva andre mener. Du kjenner deg selv, barnet og deres situasjon best. Når det er sagt så har man selvfølgelig et ansvar når man får barn og jeg ville ikke hatt barnavakt hele tiden. Men det er meg. Å det er klart når andre spør så må de jo nesten få passe, men jeg kan si nei. Svigermor skal helst ha hun her hver dag og det blir mye for meg. Men om dere alle er fornøyde med situasjonen så ser jeg ikke problemet. Er hun venninnen barnløs så bør hun hvertfall ikke uttale seg mye for det er mye som er lett å si på forhånd.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #3 Skrevet 24. juli 2008 Takk for svar er ikke hver uke å hver dag dei passer.. syns det er passe eg sånn som dei har h*n.. vi sier nei av og til og. eller går vi alle 3 på besøk..
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #4 Skrevet 24. juli 2008 Vær glad du har noen til å passe ungene slik at du om mannen din kan ha litt tid for dere selv, det har ungene deres godt av også! Gled deg til "venninna" di får barn, da kommer pipa til å få en annen lyd når ho opplever at foreldre faktiskt trenger litt barnefri for sine egen og barna sin del, godt av litt avbrekk fra hverandre og få tid til å savne hverandre, og ikke minst er det godt for barna at mamma og pappa kan være kjærster også! Det er bare dere som veit hvor ofte det er greit å ha barnevakt, det trenger ingen å bry seg om, så lenge barnevakten ikke føler seg presset(noe de sikkert ikke gjør:-) ) Jeg er i motsatt situasjon, har litt problemer med å få barnevakt for tida, det merker jeg godt på forholdet til sambo, vi trenger en kveld for oss selv av og til!
Sunshine med småtroll:) Skrevet 24. juli 2008 #5 Skrevet 24. juli 2008 Hva er meninga da?At dere ikke skal ha noe sosialt liv?bare sitte hjemme og sture helt til ungen blir gammel nok til å være hjemme alene? Nei hadde skjønt det hvis det hadde skjedd hver helg, men ikke 1-2 ganger i mnd og så lenge ungen stortrives til besteforeldrene så ser jeg ikke problemet.Jeg er også så heldig at jeg har en mamma som gleder seg vilt til å passe mini og nå skal vi ut for første gang sammen siden han kom (er 4 mnd nå) om 2 helger og gleder meg som en liten unge.Var faktisk mamma som spurte om hun kunne passe han og det syns jeg er kjempekjekt!
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #6 Skrevet 24. juli 2008 Vi fikk samme kommentar av svigerinnen min! Bare misunnelse! Hun har tre barn, og en av de er ALLTID hos svigerforeldrene mine. De bor like ved de, så barna stikker ofte innom -ergo har hun oftere "fri" noen timer, mens når vi spør spør vi gjerne fordi vi skal noe og da tar de han over natten. Hun spør aldri og venter på at de skal tilby seg, men det er jo litt vanskelig å tilby seg det når de har ungene hennes hengene rundt seg hele tiden! Mine foreldre er også kjempe-flinke og liker å ha han litt mer enn noen timer her og der. De tar han med på hytteturer og sånt kanskje en gang i mnd og har hatt han jevnlig ca annenhver helg en natt pluss noen dager innimellom. Dette er ikke fordi vi maser etter det, men fordi de liker å være med han. Hvem er vi til å nekte besteforeldrene samvær fordi vi liksom skal være der 24-7 for ungene våre? Tullball! Venninna de er bare misunnelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå