Bring_it_on!!:)) Skrevet 24. juli 2008 #1 Skrevet 24. juli 2008 Når jeg har mensen så blir jeg så sinnsykt slapp og sliten.. Jeg kan sove hele dagen.., og jeg ikke sette meg ned og f,eks kose med mini.. Da sovner jeg tvert. Akkurat som all energi bare renner ut av meg.. =( Mini skulle kose meg meg isted i stolen.. Satte meg ned sammen med han og sovnet tvert.. Bråvåknet av at han ikke var der og hadde da akkurat rukket og funnet seg gulost i kjøleskapet.. Så våknet jo med engang.. Men uansett.. Blir redd meg selv jeg når jeg har mensen og skal ha ansvaret for mini alene.. Kan det hende at jeg får noe veldig vitaminmangler eller noe når jeg har mensen.. Jernmangel?? Eller er det heeelt vanlig?? La meg før midnatt i går og mini sov til 07.00.. Så ikke unromalt lite med søvn heler.. ZZZZZZZZZZZ
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 24. juli 2008 #2 Skrevet 24. juli 2008 Kan meget godt være du får kluss med jern og blodtrykk og sånn når du har mensen. Har en tidligere kollega som ble helt skrudd i kroppen av å ha mensen (hadde enorme blødninger), og endte vel opp sykemeldt leeeeeenge pga "bivirkningene". Hver gang kroppen bedret seg så kom mensen på ny og alle verdier raste igjen... Ta en liten check up hos doktern din )
Bring_it_on!!:)) Skrevet 24. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. juli 2008 Ja jeg merker det som regel så og si akkurat samme dagen som mensen kommer.. Da er jeg forferdelig vanskelig og få opp om morgenen.. Jeg går i et vakum.. Og det er så typisk at mensen min havner på mannen sine faste vakter.. Han jobber medlever turnus.. Altså han er borte og kommer ikke hjem før i morgen kveld..
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 24. juli 2008 #4 Skrevet 24. juli 2008 Åh, grøss! Ingenting hverdagslig er verre ennå være dårlig når man har "eneansvaret" for barna sine... Du kan ikke ringe mamma eller noen andre i nærheten så du kan få deg en dupp?
Bring_it_on!!:)) Skrevet 24. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. juli 2008 Ingen jeg kan ringe etter.. Da hadde jeg gjort det ja.. 1-2 timer p øyet nå hadde vært veldig bra.. Sjekket blodtrykket mitt nå og det er helt fint.. 117/78.. Men det er jo ikke helt i hvile så er jo ikke umulig at det kan være en anelse for lavt i perioder når jeg har mensen.. Nei nå har jeg snart konsumert en halv liter kaffe.. Jeg håper håper at mini ønsker en liten lur på dagen i dag.. hehehe.. =)
meg & to små vampyrer Skrevet 24. juli 2008 #6 Skrevet 24. juli 2008 Tar du jern eller? Jeg må ta floradix med jern i hver dag. Og da går det bedre. Om jeg ikke gjør det er jeg bare overtrøtt og slapp hele tida. Tar dobbel dose under mensen.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 24. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 24. juli 2008 Tar ikke jerntabletter... Har det ikke i hus heller tror jeg.. Er det noen matvarer det er veldig mye jern i da?? hmm... Kan være at det er spesielt ille akkurat denne mensperioden.. mensen var jo litt forsinket og i går blødde jeg så jeg nesten trodde jeg skulle omkomme på flekken.. Aldri opplevd sånne blødninger før ved mensen... Så sikkert derfor jeg er ekstra utslitt i dag..
meg & to små vampyrer Skrevet 24. juli 2008 #8 Skrevet 24. juli 2008 Jeg tar ikke jernatabletter heler, men floradix er en slik mikstur, mye mer skånsom for magen synes jeg:) Såinat er jernrikt, brokkoli, innmat, rødt kjøtt... Og du bør spise det sammen med mat med c-vitaminer så det skal tas opp i kroppen. Mye annet mat som er jernrik også, men jeg husker ikke alle.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 24. juli 2008 Forfatter #10 Skrevet 24. juli 2008 Typisk mat som jeg ikke har i hus og kanskje ikke spiser allverdens av.. hehehe.. Men takk for svar.. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå