Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det var værre denne gangen. Trodde jeg skulle svi meg ihjel oppi nesa og i halsen, og SÅ snørrete jeg ble, måtte til slutt snyte meg jeg, så jeg håper ikke jeg ødela virkningen....

Dere som begynner eller nett har begynt med spray, hadde vært veldig fint om vi kunne følge hverandre fremover :))

Er iallefall veldig glad for at jeg er i gang igjen :)))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God morgen Askepott:-)

Jeg begynte på spray for 2 dager siden. Jeg har hørt en kan reagere ulikt på medisinene fra gang til gang. Jeg har ikke merket noe forskjell foreløpig. Håper det blir som forrige gang for da hadde jeg ikke så mye bivirkninger.

Vet ikke om det er så lurt å snyte seg rett etter, har lest at hvis du nyser så skal du ta en dose ekstra. Vet ikke hvor raskt det trekker inn.

Når har du uttak og hvor hører du til? Jeg har uttak i uke 35 i Porsgrunn. Synes det er veldig godt å være igang igjen. Gleder meg til å følge deg i prosessen.

Jeg skal ha icsi. Leste at det var bra å ta ekstra vitamin C. 500mg til dagen for det fyller opp eggstokkene. Og coenzym Q10 skal være veldig bra for blodstrømmen i livmora. Tenkte jeg skulle prøve dette i tillegg til gravitamin som jeg tar.

Lykke til i prosessen og med sprayen. Håper det blir bedre etterhvert.

Skrevet

God kveld Pysekatten ;)

Kjekt å høre fra deg :)

Jeg måtte snyte meg ca 45 min etter innhalering i dag tidlig. Tror du ikke virkningen hadde gått ut i blodet allerede da? Hva skjer hvis man sprayer 4 ganger pr dag? (bare får å være helt sikker på at man får det man skal ha) :)

Det er planlagt uttak på meg i uke 35 og jeg holder til på KK i Bergen.

Tusen takk for tips om vitaminer :) Jeg skal kjøre på med c-vit. Ellers tar jeg jo folat, jern og omega-3 :)) Mye å huske på, hehe.

Er dette ditt 2 forsøk også??

Vi snakkes Pysekatten :)) Kanskje nesten hver dag :))

Klem

Skrevet

God kveld til deg også:-)

De har sikkert trekt inn etter 45 min. Går nok bra det. Jeg sprayer jo 2 morgen og 2 kveld....

Ja det er veldig mye å huske på. Jeg tar multivitamin tilpasset de som prøver å bli gravide. Tenkte å handle inn de andre jeg nevnte i morra. Har nettopp lest en bok om å ønske seg barn. Der sto det masse bra tips.

Dette kan vel kalles 3 forsøk for meg. Hadde en runde spray og sprøyter i mai, ble avbrutt og ny runde sprøyter i juni, men det ble også avbrutt. Fikk ut ett umodent egg. Hadde en cyste som antageligvis ødela begge forsøkene. Det var utrolig kjipt. Føltes ikke som et ordentlig forsøk siden vi ikke fikk noe inn igjen. Håper jeg slipper det denne gangen.

Vi kommer nok til å snakkes en del ja. Gøy å følge hverandre:-)))

Klem:-)

Skrevet

Heisann Pysekatten :))

Utrolig kjedelig at du måtte avbryte så ofte :(

Men håper vi får "lønn for strevet en dag" ;)))

Lurer litt på hva den boka du har heter :)) Jeg og vil lese ;))

Jeg kjøpte en bok som heter "På Vei" da jeg ble gravid i vår, men mistet jo seff i uke 5 :(( Så nå har jeg lagt boka langt vekk, hehe...

Vet du hvor stor dose du skal ta? Denne gangen skal jeg begynne på 150 IE. Forige gang begynte jeg med hele 225 IE. Puregon

Klem så lenge :))

Skrevet

Hei hei:-)

Så trist at du mistet. Håper virkelig det er vår tur denne gangen:-)

En venninne av meg fant boka på Europris av alle steder. Den heter "Vi ønsker oss barn". Skrevet av en jordmor som driver klinikk i London. Står veldig mye om hvilke vitaminer og mineraler kroppen trenger i de forskjellige fasene og veldig mye om hormoner og alt som skjer i kroppen. Har bl.a. begynt og ta betakaroten for det skal hjelpe til å forhindre cyster. Er veldig spent på om de holder seg borte denne gangen. Er jo litt utsatt siden jeg har PCO.

Denne gangen skal jeg gjøre det samme som forrige gang. Skal ta 125 IE Puregon. Lav dose pga. PCO. Vi blir så lett stimulert, og litt større sjanse for å bli overstimulert.

Det er jo forresten helt topp med hetetokter i denne varmen. Har kokt i hele dag. He he;-)

Hvordan går det med sprayinga? Like ille i nesa enda?

Snakkes snart:-)

Klem:-)))

Skrevet

Hei dere!

Blander meg litt inn her jeg, hvis det går greit.....

Er likt som dere i løypa, begynte å spraye på onsdag.

Er satt opp til uttak uke 35. Dette er mitt 3. icsi forsøk i Porsgrunn.

Kjenner meg godt igjen når du snakker om hetetokter i dag, trodde jeg skulle renne bort. Heldigvis lite med andre bivirkening så langt. Håper på å være like heldig som de andre gangene. Har hatt lite bivirkninger annet enn hodepine og veldig trøtthet, men det kan jeg leve med.

Skal denne gangen ha 100 ie puregon, samme som forrige gang. Hadde 150 ie første gangen, 21 egg og veldig overstimulert. Men "kun" 15 egg forrige gang og ble gravid, men sa uke 5...

Satser på at august er vår måned!

Klem klem

Skrevet

Velkommen skal du være Utålmodig25 :)) Og hei igjen til deg Pysekatten :))

Går bra med sprayinga egentlig. Har funnet ut at jeg må stå opp etter at jeg har sprayet om morgenen. I dag var det på samme vis, svei noe grasalt når jeg låg i senga, men etter at jeg sto opp gikk det over :))

Jeg har ikke fått hetetokter enda, ingen bivirkninger ellers, hmmm

Forige gang ble jeg veldig trøtt...

Dette blir så spennende, men tror ikke jeg kommer til å bli jublende glad hvis jeg blir gravid. Venter sikkert bare på å miste :(( Tror jeg kommer til å bli gladere når jeg er kommet i uke 13-14 eller noe, men det får jo tiden vise :)

Tror jeg må ta med med lap top`en på sykehuset, sånn at jeg kan høre med dere hvordan det går, hihi :))

Vi snakkes, klem fra

Skrevet

Heisann hoppsann:-)))

For et deilig vær vi har. Skal se det gjør susen for oss jenter;-)))

Veldig gøy at du også er med i "gjengen" vår Utålmodig25. Trist å høre at du mistet, men denne gangen må det jo gå bra for oss også.

Jeg merker heller ikke så mye til bivirkninger. Kan kjenne jeg kan bli litt varm av og til og blir veldig trøtt innimellom, men dette kan vi ikke klage over:-) Har heldigvis ikke humørsvingninger som noen av de andre her inne.

Kjenner også jeg er veldig spent denne gangen. Kommer alt til å gå bra??? Samtidig kjenner jeg at jeg kan bli litt likegyldig. Tror bare kroppen prøver å beskytte seg selv. Er ikke så gøy å sitte uten bukser hos gynekologen å hulke. He he. Bedre hvis det kan komme hjemme.

Tror nok ikke jeg heller kan slappe helt av før etter uke 12. Har jo økt abortfare på toppen av det hele pga PCOen min. MEN dette skal gå bra. Nå har jeg kjøpt inn masse helsekost så får vi se om det hjelper.

Gleder meg masse til å følge dere her inne og vi har en veldig spennende tid foran oss.

Lykke til klem på vei:-)))

Skrevet

Hei på deg:)

jeg begynte i går (25juli) :)

jeg hoster å harker å brekker meg etter spraying...

mn det går fort over:)

har veldig øme bryster åsså er di kjempe harde..er dette normalt skal tru????

Skrevet

Hei!

Da var jeg også igang. Startet med spray i går - har ikke merket noen bivirkninger enda, men nå har jeg akkurat blitt bedre av omgangssyken jeg fikk i går, magetrøbbel. Så håper det gir seg...

Det er sikkert dumt, men jeg så ikke fram til å begynne i det hele tatt... Off, ble så skuffet når det ikke gikk 1. gangen og nå vet jeg jo mer hva som venter meg. Dessuten skal jeg gå 1 uke ekstra på nesespray og med de bivirkningene jeg hadde forrige gang så gleder jeg meg ikke til akkurat det. Heldigvis blir jeg sykemeldt fra i går av så da slipper jeg så intense hodesmerter som jeg hadde forrige gang når jeg jobbet ( har en veldig stressete jobb til tider).

Jeg har uttak i uke 36 på Rikshospitalet.

Blir gøy å følge med dere andre her! :)

Skrevet

Heisann dere!

Hiver meg med her - beg med spray 22.juli. Merker ingen verdens ting så langt og må si jeg er litt overrasket over det - 1.forsøk så vet ikke hva som venter meg, men hadde trodd det skulle være bivirkninger som andre har beskrevet her inne. Krysser fingrene for at det fortsetter slik!

MEN har vært litt stressa over at jeg klarte å sette nesesprayen i kjøleskap i ca. 1 uke fra jeg hentet medisinen til jeg begynte med sprayen - har snakket med apoteket som ikke trodde det skulle ha noe å si for virkninen av sprayen, mn som selvsagt ikke kan garantere noe men nå som alle bivirkninger uteblir begynte jeg å tenke litt ekstra på dette...håper det ikke har noe å si - noen som har gjort samme tabbe og fått samme svar fra apoteket? Håper det sånn at jeg slipper å tenke mer på det =)

Blir spennende å høre hvordan det går med dere fremover =)

Skrevet

Hei hei:-)

Så gøy med så mange som er igang likt:-)))

Samina: Jeg gikk også å ventet på disse bivirkningene jeg hadde hørt så mye om første gangen. Etter en god stund begynte jeg å merke at jeg av og til ble litt varm i kroppen, men på en behagelig måte. Begynte på spray samme dag som deg og jeg merker ikke noe som helst annet enn denne gode varmen.

Du kan jo ringe klinikken og høre med dem, men kan ikke skjønne at det skulle gjøre noe særlig.

Prøveren på nr. 2: Håper ikke du får like mye bivirkninger denne gangen. Jeg må også gå lenger på spray pga ferie. Lurer på om det finnes noe helsekost som kan lette disse bivirkningene??? Hmm, skal ikke være så lett dette her.

Hobbine: Gøy du også har hengt deg med her:-)

Lykke til alle sammen og håper vi er heldige denne gangen:-)))

Skrevet

Heisann alle sammen :))

Så flott at det blir flere og flere som er med her inne ;))

Nå lurer jeg på en ting... Jeg hadde igjen nesten en ny syranela i fra forige gang, hadde akkurat begynt på den da jeg skulle til uttak. Jeg har IKKE hatt den i kjøleskap, men inne på et rom. Leste at den ikke skulle oppbevares over 25 grader, men det kan jo hende at det har vært så mange grader på det rommet. Tror dere virkelig at den er ødelagd??

Merker i allefall at den virker i nesen, svir spesielt om morgenen...

Ellers er jeg litt "rar", jeg kan få et lite raserianfall (hehe) bare av en liten bagatell, men jeg har en sååå forsåelsesfull mann at det er ikke måte på, hulk... :)

Ellers kjenner jeg at jeg har litt murringer i magen nå, kanskje mensen? Bare å vente å se :)

Klem så lenge fra

Skrevet

Hei hei Askepott:-)

Kan ikke tro annet enn at det har gått bra med sprayen. I forrige runden min var det så varmt og da hadde jeg problemer med å finne plass til den for var jo over 25 grader inne. Samme nå også. Det gikk veldig bra forrige gang selv om den av og til var i 26-27 grader. Tror det er litt slingringsmonn på den.

Ellers er alt helt topp her. Merker ikke noe særlig bivirkninger heldigvis. Nyter bare ferie og koser meg med mannen.

Klem

Skrevet

Heia!

Jeg begynte 19. juli og er litt spent på om dette fungerer... har vært litt her og der i sommer...vært til tider ganske så varmt... og håper ikke sprayen er ødelagt...

På toppen av det hele ble jeg forkjøla rundt de tiden jeg skulle begynne og det har blitt et eget prosjekt å dørge for at minimum ett nesebor er åpent ved spraying...

Skal ikke sprayen oppbevares i kjøleskap? Kjenner til max 25 og at den ikke skal fryse, men visste ikke at den ikke skulle oppbevares i kjøleskap over lengre tid...? eller har jeg bare misforstått?

Ellers sliter jeg litt med hetetokter i varmen... må opp på natten for å dusje... er glovarm... har hodepine og harde vonde pupper...

Jeg har hatt 4 insem med medisiner i tillegg til start på dette forsøket så jeg og mannen fant ut at det var best for meg å sykemelde meg... første dag i dag og jeg kjenner jeg slapper mer av enn hva jeg gjorde forrige uke... så nå må den sitte =)

Skrevet

Heisann alle sammen :))

Hvordan er formen??

Jeg begynner å få litt vondt i magen (kanskje mens) men jeg har jo hatt litt murringer i noen dager nå, hmmm...

Ellers er jeg sååå trøtt om morgenen, sliter skikkelig med å stå opp, hehe, er helt i koma. Det kan jo være varmen også da :)) Ellers er det ikke noe mer. Håper bare dagene går så fort at jeg kan få begynt med puregon. Liker slett ikke sprøyter, men samtidig er det litt moro når mannen min setter dem, hehe. Er jo egentlig ikke vondt..

Ha en strålende dag så lenge alle sammen, og spesielt til deg Pysekatten :))

Skrevet

Hei dere,

Her går det bare bra - fremdeles ingen bivirkninger så er jo veldig happy for det! Nyter sommeren med lange turer i marka, grilling og bading - slettes ikke dumt.

Men...er det vanlig å få forsinket mens når man går på spray - er på spraydag 9 i dag - ergo 29 i syklusen - og har ikke sett snurten av mens - har vanligvis korte sykluser - sist syklus begynte jeg å spotte på dag 23. Noen som vet hva som skjer dersom man ikke får mens før sprøytestart (6. aug etter tidsplanen)?

Ny sommeren så lenge :)

Skrevet

Hei alle sammen:-)

Her er formen helt topp. Har nettopp kommet hjem etter et par dager i båten på sørlandet. Vanvittig deilig vær og 22 grader i sjøen.

Merker ikke noe til bivirkninger. Bare litt varm av og til, men skal ikke klage:-)

Askepott, jeg gleder meg også bare til å få begynt på sprøyter igjen. Jeg stikker bare selv. Føler jeg begynner å bli ganske immun mot sprøytespisser etter alt vi har vært gjennom nå. Hvilken dag begynner du å stikke? Jeg begynner onsdag 13 august. Er så vanvittig spent denne gangen.

Håper vi er veldig fruktbare hele gjengen. Har jo hørt at sommeren er perfekt tid å gjøre dette på:-)))

Varm sommerklem fra

Skrevet

Hehe, jeg begynner også onsdag 13 aug :))

Heldig dere er som har båt OG bor på sørlandet ;))

Har vært utrolig varm her på vestlandet, gradestokken viste 32 grader i forgårs, grøss. Jeg synes det er for varmt å gå på jobb og vaske i sånn varme, følte jeg fikk pusteproblemer :( Så det var bare å helle innpå med kaldt vann og is, hjalp litt :))

Er det virkelig sant at man er mer fruktbar om sommeren??

Samina :)

Forige gang hadde jeg mensmurringer i flere dager før jeg fikk mens, den ble litt forsinket men den kom. Du må IKKE begynne på sprøyter før du har hatt blødning, da KAN du være gravid. Du må også ringe der du hører til, så lager de en plan videre for deg :))

Lykke til :=)

Ha en flott dag dere. Her har det etterlengtede regnet kommet :))))))))

Skrevet

Så gøy Askepott at vi er helt likt:-)))

Har vært sinnsykt varmt her også de siste dagene så båten har vært god og ha. Var 45 grader i sola på verandaen vår den ene dagen. Too hot;-) Jeg har heldigvis lang ferie denne sommeren så får masse tid til å slappe av fram mot forsøket vårt. Er veldig glad jeg ikke må jobbe i denne varmen så sender deg noen kalde tanker;-)

Det er helt sant at en er mer fruktbar om våren og sommeren. Det står t.o.m. i den boken jeg har lest nå. Så blir jo spennende å se om det er noe i det.

Nå blir jeg borte en ukes tid. Skal på tur til Danmark. Dere må bare kose dere masse i sommervarmen så snakkes vi snart:-)))

En iskald sommerklem til deg Askepott;.)))

Skrevet

Tusen takk for det Pysekatten :))

Jeg vil ønske deg en riktig god tur, håper dere får fint vær der også :))

Sommerklem fra

Skrevet

Samina:

Jeg har ikke fått den ennå og er på spraydag 13... kontakta riksen i går og de kunne fortelle meg det at dersom den ikke kom kunne det hende de måtte avbryte og begynne på igjen etter jeg har hatt mensen =(

Skrevet

Elmaani - så kjipt med mensen - håper den kommer snartest!!!

For min del er den så vidt begynt og håper den kommer for fullt i løpet av helgen! Skal beg på sprøyter på onsdag og er litt usikker på hva det har å si dersom jeg ikke blir helt ferdig med mensen innen den tid - på klinikken sa de bare at jeg skulle få en blødning mens jeg gikk på synarela så fikk ingen detaljer rundt det. Så mange spørsmål man har i dette gamet her....

Har veldig lite lyst til å måtte utsette sprøytestart så krysser fingrene for at alt ordner seg :)

Skrevet

Hei alle sammen:-)

Da var jeg tilbake fra ferien min. Vi har hatt det helt topp og masse bra vær.

Håper det går bra med dere alle sammen. Formen er bra her men er veldig varm for tida, litt hodepine og litt følsom, men ikke noe og klage over.

Askepott, bare 6 dager igjen til sprøyter. Håper bare jeg får mensen før den tid. Forrige gang fikk jeg den etter 14-15 dager på spray. Nå har det gått 17. Håper ikke jeg må avbryte denne gangen også. Har tenkt på deg i ferien og håper du har det bra:-)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...