Makko med to små gutter Skrevet 24. juli 2008 #1 Skrevet 24. juli 2008 Har pga kynnere måtte holdt meg mye i ro de siste 4ukene (og har 4uker igjen). Med kynnere hvert 5min greier man heller ikke noe særlig mer enn å gå en tur. Savner noe sinnsykt å bruke kroppen min skikkelig, bli sliten, svett og kunne tøye ut skikkelig etterpå. -Hvor lenge etter fødsel må jeg regne med at jeg begynner å bli i form til lette treningsøkter? (forutsatt at jeg ikke har noen store komp, under fødsel).
Gulljnta Skrevet 24. juli 2008 #2 Skrevet 24. juli 2008 Har også mye kynnere så blir ikke mye trening på meg. Er førstegangs så vet egentlig ikke helt, men vil tro man kan begynne å trene når du føler du orker det, hvertfall lette treningsøkter. Blir vel en del turgåing i begynnelsen da
Gjest Skrevet 24. juli 2008 #3 Skrevet 24. juli 2008 Du kan begynne å trene med en gang etter fødsel hvis du er i form til det. Det eneste du ikke bør trene er de rette bukmusklene. De bør du vente med til de har kommet sammen igjen. Du bør kanskje trene opp litt bekkenmusklatur også før du begynner med alt for mye hopping og belastning av bekkenet. Før var det ikke anbefalt med trening før etter 6 uker, men det har de gått helt bort i fra.
C,Augustgutt08&en liten til Skrevet 24. juli 2008 #4 Skrevet 24. juli 2008 Det skal bli en deilig befrielse å trene igjen.....gleder meg, gleder meg!
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 24. juli 2008 #5 Skrevet 24. juli 2008 Å,det gleder jeg meg til å!! Ikke bare trening for gravide en gang i uken,men skikkelig ordentlig trening!Sykle og spille håndball igjen:-) De sier 6 uker etter fødsel,men kommer vel bare an på formen det. Men ikke minst gleder jeg meg til å kunne snu meg i senga,reise meg fra sofaen,gå ut av bilen uten å bli utslitt....hehe. Gleder meg til å få kroppen min tilbake;-) 21 dager til termin nå,håper hun kommer litt før....!
ChellBell - har født! Skrevet 24. juli 2008 #6 Skrevet 24. juli 2008 Jeg gleder meg sinnsykt mye til å trene igjen jeg også! Jeg gleder meg til å sulte meg i hjel så jeg kan gå ned alle disse ekstra kiloene også (skal ikke sulte i hjel, men skal kjøre et beihardt program!)
Gjest Skrevet 24. juli 2008 #7 Skrevet 24. juli 2008 Gleder meg sååå mye til å kunne trene igjen. Bare det å kunne gå mer enn 200 meter vil bli kjempe digg. Skal begynne å gå mye turer med vogn, deretter starte med vekt- og løpetrening igjen. Skal bli så digg å få tilbake mobiliteten.... Kun få dager igjen til termin:)
Gjøkeredet③ Skrevet 24. juli 2008 #8 Skrevet 24. juli 2008 Masse enig dollypopp... Savner håndballen så utrolig masse.. Til og med nå som vi er off-season er jeg helt dårlig altså.. Og jeg har ikke termin før i desember...(
sekke Skrevet 24. juli 2008 #9 Skrevet 24. juli 2008 hei hei damer. i mitt forrige svangerskap trente jeg hele tiden( bortsett fra de to første mnd pga kvalme). jeg hadde ingen svangerskapsplager så jeg hadde mulighet. etter en lang fødsel (4 dager fra vannet gikk til ungen kom)begynte jeg å trene 4.5 uke tter fødsel.jeg begynte da med spinning. først for meg selv og deretter sammen med andre. jeg er aktiv syklist fra før så vant til beinhard trening. jeg var helt overrasket over hvor bra formen var etter fødsel. men holdt meg jo i form gjennom hele svangersakpet. for dere som ikke har vært aktive på en stund vil jeg anbefale lange gåturer med vognen til å begynne med. kjempe bra for kroppen det også. min datter sov aldri mer enn 1 time sammenhengende før hun var 4 mnd så jeg måtte trene på formiddagen for å orke det. jeg hadde spinningsykkel hjemme og trente når hun sov sånn ved 9 tiden på morningen. noen ganger hadde jeg vogna ved siden av sykkelen sånn at jeg rugga hvis hun våknet opp. jeg og samboeren min (som også er MEGET aktiv syklist) er levende bevis på å få barn er ingen hinder for å trene. vi er i fulle jobber begge to ,men trener 4-7 dager i uka hver oss. men forskjellen er: man kan aldri trene når man har lyst. man må trene når barnet sover. etter leggegtid eller tidlig tidlig om morran.sykle til jobb ol. vi er begge opptatte av at barnet ikke skal lide for at vi er treningsgale. kan jo ikke akkurat dra henne ut i barnepassen på treningsenteret etter å ha vært hele dagen i barnehagen.mange ganger har vi løpt med henne i barnevogn ol. skjønner godt at dere venter på å begynne å trene igen. lykke til....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå