Gå til innhold

FAME - burde vært en lov mot slik lureri!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi benyttet oss av en gratis fotografering, og visste at skulle vi ha noe annet enn det ene bildet, var det dyrt, men ikke at det var såå dyrt!

Billigste enkelt bilde koster 1800, og det var selvsagt minste størrelsen også, hvis du bestemmer deg på visningsdagen.

Og det med visningsdag, hva er det for tull? Hos en vanlig fotograf betaler du riktignok endel for selve fotograferingen, men da får en jo en haug med prøvebilder. Var på 1årsdagen til snuppa, og vi brukte lang tid på å finne bildet vi likte.. nå skal jeg se de på storskjerm i en time, så må jeg bestemme meg?

Vi ville i utganspunktet bare ha et familiebilde, men tenkte kanskje det hadde vært koselig med et bilde av snuppa med hver av oss også.. evt bare henne alene.

Dette sa vi da vi kom inn, men hun tok bare 10 - 15 bilder av alle 3 ( hvis det var så mange ) og resten av snuppa. Totalt over 160 bilder.

Vi prøvde å gi beskjed, og da hun endelig hørte på oss, var snuppa gått lei. Fikk se et par bilder av snuppa, og de var så fine! På ene hadde fotografen fått et spesielt uttrykk som snuppa har, på et annet poserer snuppa helt frivillig, og det var jo så søtt..

Hvordan bildet av alle 3 så ut vet jeg ikke, men det er nok mange andre av snuppa som er fine.

Da vi så prislisten ble vi ganske provosert, og bestemte oss for å ta det ene bildet, og heller gå til en annen fotograf senere...

Vi tenkte også at vi kunne ta et av bildene til snuppa og bestille som julekort..

Skal på visningstimen på fredag, og jeg gruer meg.. hvordan skal jeg alene klare å plukke ut et eneste bilde av alle de hun tok?

Føler nesten som at bildene er mine, siden det er vi som er avbildet, men vet jo at det ikke fungerer slik..

Uff dette ble langt og rotete, men jeg irriterer meg mer og mer over dette opplegget. Og kan vi ikke bestille bare bildet, MÅ vi ha ramme?

ALDRI mer FAME for oss hvertfall!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet om mange som har opplevd det samme som du...INgenting er gratis, det finner man fort ut av når man har vært hos FAME.

Hun siste jeg snakka med som hadde vært der hadde svidd av 10000kr på noe hun i utgangspunktet ikke hadde regnt med å bruke ei krone på.

Så gratis var det...

Nei skjønner godt hva du mener med at du føler du eier bildene.. Derfor har vi kjøpt et stort dyrt speilreflekskamera...Så kan vi ta gode store bilder av barna osv...Syns det er veldig bra jeg.

Lykke til på fredag da.

Skrevet

Jepp, derfor jeg ikke GADD å gå tilbake til FAME til visningsdag..

Visste jeg ikke ville klare å holde meg til ett bilde, så da lot jeg være å gå tilbake, og gikk til annen fotograf hvor man faktisk FÅR noe for pengene, uten at man er blakk.

Skrevet

Ja tenkte på det, men jeg skal ikke gå derifra med mer enn et bilde og julekortene, om jeg kan bestille de samtidig, evt får vi komme tilbake til det. Blir vanskelig å velge bilde, men jeg er nå i den "heldige" situasjon at visakortet mitt virker ikke, så jeg må ta ut penger på forhånd. Så da har jeg liksom ikke mer. Noe regning blir ikke aktuelt..

Men det var det å finne det ene bildet da..

Vi har speilrefleks vi også, og har masse fine bilder allerede, men likevel.. jeg vil jo ha alle.. hehe

Men sambo lovet at vi skulle gå til en annen fotograf når han kommer hjem igjen om en måned, så får jeg familiebildet mitt:-)

Skrevet

Hva som er lureri kan ikke jeg skjønne. De gir bort gratis fotografering og et bilde i en str. Dette får du uansett og vil du ha mer kan du kjøpe det. At det er dyrt visaer prislista, men det er helt frivillig.

Og det minste enkeltbilde koster ikke 1800,-, men det er to som er mindre til 695,- og 995,-. Disse er uten passepaurtaut og dyr ramme, så det kan du fikse selv i ettertid.

Var igår selv på visningstime hos dem igår og bestilte to bilder til tilsammen 995,-. Rammene fikser jeg selv og synes jeg fikk masse for pengene. Ble superfornøyd med bildene.

Å se bildene på storskjerm istedetfor noen små prøvebilder er faktisk ganske bra. Da kan du redigere dem mens du er der og det er mye letter å se hvilket som er best. Vi brukte faktisk ikke hele timene engang......ingen av gangene.

Forsvarer ikke prisene til Fame, de er svindyre og det har jeg sakt flere ganger her inne. Men ingenting er helt gratis så å bli sur fordi en synes en får for lite på en gratisfotografering er bare teit. Om en vil utvide er helt frivillig og ikke noe en må. Synes Fame er supre som har det tilbudet jeg. Om jeg ikke sitter igjen med masse bilder får jeg iallfall et fint et og masse fototrening.

Smil og vær glad for det du får heller, istedetfor å furte over det du ikke får :o)

Skrevet

Ja, de er dyre, men de lurer deg vel ikke?

Vi fikk alle opplysningene om pris osv på forhånd, og har fått et gratisbilde av oss ale tre.

Resten av bildene, inkl mange av lillingen alene, var nydelige, men ligger fint hos dem, og vi skal selv få tatt noen nye med speilreflekskameraet vårt.

Så ja, de er dyre, men derfra til å si at de lurer deg er vel ikke helt rett?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...