Gå til innhold

Når babyen deres legger seg for kvelden...


Blå + en i magen

Anbefalte innlegg

Hvordan sovner han/hun? Av seg selv? Ammes i søvn? Vugges i søvn?

 

Min gutt finner ikke roen når han skal legges om kvelden. Jeg orker ikke la han gråte så mye selv om jeg sitter hos han hele tiden og prøver å hjelpe han å finne roen. Så jeg mater han til han sovner i armene mine og løfter han opp i sengen sovende. Før eller senere må han jo lære seg å sovne selv. Vet han kan, for på morningen etter siste nattmåltidet legger jeg han lys våken og han "prater" med seg selv blid og fornøyd til han sovner.

 

Hvordan sovner deres babyer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

 

Vår datter født 28. april sovner ved syv - åtte tiden. Vi passer på at hun er veldig trøtt før hun legger seg, noe hun blir etter en del aktivisering på kvelden. Jeg gir henne allltid pupp rett før hun legger seg. Det pleier jeg å gjøre liggende i vår egen seng, og så bærer jeg henne over til sin egen seng etter at hun har spist. Da pleier hun å falle i ro og sove. Hvis ikke sitter jeg ved siden av hennes seng og nynner rolig. Hun er avhengig at det er mørkt i rommet så jeg har hengt opp tepper foran vinduet slik at det ikke kommer noe lys inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi legger seg samtidig som meg, i ti-halv elleve tiden. Jeg ligger først og ammer henne i sengen min og har det helt mørkt i rommet. Når hun er mett legger jeg henne i hennes egen seng. Hun er som regel våken da, men sovner som regel ganske fort. Av og til må jeg vugge henne i søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei L :)

 

Jenta mi legges stort sett i 21 tiden.. Hun får mat og stell, og så leggs hun. Hun er stort sett så trett da at øynene faller igjen av seg selv (ved hjelp av litt tryking på pannen). Må inn endel gangen å dytte i smokken, men hun blir ikke tatt opp igjen - foruten når det er mat da! Hvordan er søvnmønsteret på dagen da? Jenta mi slokner stort sett etter frokost og litt lek/stimuli.. Så er hun våken 1 time, sover en time (+/-) stort sett hele dagen..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere,

her i huset sovner vi av oss selv rundt kl 21. I starten ammet jeg ham i søvn, men våknet alltid når jeg la ham i sengen. Og da ville han ikke falle til ro igjen. Startet da å legge ham i sengen våken, og han pludrer nå en stund før han sovner.Amme er fortsatt det siste jeg gjør. Sovner han ved puppen så tar jeg ham opp for å rape o.l. I går oppdagvet vi at rutiner er til for å følges, for da var vi forsent ute, og knerten var nok overtrøtt når vi kom sålangt at vi skulle legge. Da var det ikke like enkelt å få ham til å sove nei:-) På dagen er det veldig likt Nekiam, han er våken litt før og etter pupp, og sover deretter ca 1 (-/+)time. Og slik går dagene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei L.

Her har vi ingen faste rutiner enda.... Har liksom ikke kommet til det enda. Men vi pleier som regel å gi han mat også legge. Han bæsjer ganske mye så det er avhegig av det om vi skifter bleie før han legges. Ellers sover han mer og mer. Nå kan han sove ca 6 timer i strekk, og våkner for mat i 2- 4 tida på natta.

 

Håper det står bra til med dere :)

 

Klem L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Starter kveldsrutinene våres ca kl 19-19.30, da går vi en tur ute i en time, så gutten blir trøtt på turen. Bader han når vi kommer hjem, koser med han litt på stellebordet og mater han etterpå i mørket på hans eget rom (lufter romet godt hele dagen og har det veldig mørkt der når han spiser og sover). Legger han i senga hans ca kl 21.30-22.00. Pleier å sovne selv ganske kjapt, hvis han syter litt så er det stort sett for at han skal ha litt mer mat, at det ikke er nok med begge puppene. Gir han litt pumpet melk fra flaske da. Sovner innen 10-15 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...