*gurimallaika* Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 Jeg var hos legen i dag og fikk beskjed om at de fant proteiner i urinen min. Kan noe jeg spiste eller drakk i går gi utslag på utslag på urinen i dag? Jeg drakk brus og spiste en softis på dagen, og spiste en halv pakke med melkerull og litt vaniljeis på kvelden. Legen min skal sende urinprøven til dyrking, og så må jeg tilbake med ny urinprøve til mandag. Blodtrykket var fint. Faktiskt hadde det gått ned litt fra 110/70 til 105/70. Håper noen kan svare meg... Jeg er forresten 32+6 i dag.
Sofia-hjertet mitt<3 Skrevet 23. juli 2008 #2 Skrevet 23. juli 2008 tror ikke det, men har lest at blandt annet lakris (i store mengder) kan føre til økt blodtrykk og væskeansamling, som kan være symptomer på svangerskapsforgiftning... men om det kan føre til det, vet jeg desverre ikke... Lykke til...
NormaJean Skrevet 24. juli 2008 #3 Skrevet 24. juli 2008 hei du kan ikke spise på deg svangerskapsforgiftning. blodtrykket ditt er jo kjempe fint og protein i urinen kan godt bety at prøven har vært forurenset (dvs feks utflod har blandet seg i) neste gang du skal levere prøven husk og vask deg godt nedentil med en klut først, slik at du er ren før du tisser. jeg har hatt utslag på det meste dette svangerskapet, både protein og leucocytter, men det har aldri vært noe galt! med så fint blodtrykk hadde jeg ikke bekymret meg i det hele tatt. (og husk, uro og bekymringer kan likeså¨godt føre til økt blodtrykk) kos det i sommer solen:)
AO3 Skrevet 24. juli 2008 #4 Skrevet 24. juli 2008 Forskning har vist at gravide med svært høyt sukkerinntak har større risiko for å få svangerskapsforgiftning. Men da er det vel snakk om høyt sukkerinntak (over 100g/dag) over lang tid, ikke kun én dag. Urinprøver kan slå ut på protein av og til uten at det er noen grunn til bekymring - det kan skyldes forurensning etc. Det høres ut som om du får fin oppfølging, så ikke bekymre deg. Legen tar godt vare på dere.
Mini LK Skrevet 24. juli 2008 #5 Skrevet 24. juli 2008 jeh hadde sv.skp forgiftning sist svangerskap og har hørt fra både leger og jordmødre at jeg bør være forsiktig med sukker. Jeg tok en urinprøve etter å ha spist et lite stykke lefse og der var utslag i urinen, tok ny to dager senere uten å ha spist sukker og den var helt fin. Tror ikke de er helt enige om dette med sukker, den kan nok ha noe å si men trenger ikke være avgjørende. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå