Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg holder på å smelte. Jeg kan sovne både når jeg ser tv eller leser, men prøver jeg å legge meg - er jeg lys våken fordi det er så sinnsykt varmt. Tror nok også at soverommet er det varmeste rommet i huset, siden kveldssola er på den siden (til tross for at gardinene er igjen hele tida og faktisk er sorte). Har sommerdyne og vifte, men ikke noe hjelper - stygt å si det, men jeg hadde håpet at sommeren i år ikke ble så veldig varm og langvarig - likte forrige uke bedre jeg, for da sovnet jeg som en stein hver eneste kveld, det var svalt og godt - og det var alikevel shortsvær på dagen, uten de helt største temperaturene (ca 15-16 grader, holder det)

Er det noen som har noen tips for en bedre/mulig nattesøvn i varmen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkar deg, føler med deg har det på akkuratt samme måten. Men, dessverre ingen gode tips! Vi får håpe på kaldere vær!

Skrevet

Sliter med det samme som deg. Deilig med fint vær, men syns det kunne vært kjøligere på kvelden/natta... :(

Skrevet

Noen tips:

* Bruk kun dynetrekket

* Legg en flaske med vann i frysern 2 timer før leggetid å drikk hele.(kroppen kjøles da ned)

* Ha åpent vindu å ligg så nært vinduet så mulig

* Om du absolutt må ha dyne å pute så kjøp satin-sengesett som er nydelig om natta siden det holder seg kaldt.

* Gå til innkjøp av isbitposer sånn du kan stå opp midt på natta å kjøle deg ned.

* Overnatt ute i telt om alt dette ikke fungerer.

Skrevet

Dyna har jeg da gitt opp for lengst....! Klarer ikke sommerdyne engang jeg. Ligger kun i et vanlig sengtøy. Det holder deg varm nok slik at du ikke fryser om det blir litt kjølig utpå natta, samtidig som det ikke blir for varmt! Prøv det, myye bedre, sover faktisk som en stein når jeg har på det ;o)

Skrevet

her kom det mange fine tips

- må si at sommerdyna kun blir brukt mellom knærne pga bekkenet, bare nettoen ellers.........

- ligger med både vinduet og balkongdøra åpen hele natta, og ei gulvvifte står på for fullt.........

- Telt funker ikke, det har jeg gitt opp.......

MEN jeg skal jammen prøve vann i fryseren og drikke det og tipset med isbitposer

Nå må jeg nok engang ta meg en iskald dusj, jeg er gjennomvåt av svette (æsj)

trøtt som en dupp, men får bare ikke sove når jeg smelter bort.........

lyst til å sove i fryseren......hehe.

Skrevet

Ikke før i 2-tiden i natt, ble det svalt nok til å prøve og sovne - men i manko på god søvn føler jeg meg som en zombie i dag ;-/

skulle ikke klage over varmen, men jeg kan ikke si jeg liker den nå som jeg går svanger

Skrevet

Et litt dyrere råd enn de ovenfor riktignok... men vurder aircondition. Vi har også kveldssola inn hele ettermiddagen og kvelden. Det koker jo på rommet når vi skal legge oss ;)

Vi kjøppte en modell på elkjøp som kjøler ned rommet bra så det er godt og kjølig når vi skal sove :) Den modellen vi har kostet vel ca 3500, men er sååå verdt pengene sine.

Skrevet

vi har prøvd - kjøpte en til 1500 kr - det endte med at samboeren min ble syk pga trekken - så den måtte vi selge igjen........skal ikke være lett heller da skjønner du ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...