Shabby Cheap Chic Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 Vesla vår var flaskebarn siden jeg ikke hadde nok melk og hu ikke klarte å suge riktig... Men nå er det ca 6 uker til termin med nr. 2 og lurer litt på hvordan detta vil gå.. Hmm.. Noen med noen erfaringer?
lengter daler ned i skjul... Skrevet 23. juli 2008 #2 Skrevet 23. juli 2008 jeg er i samme situasjon! min første klarte ikke å få riktig tak. så det ble flaske. har såå lyst å amme denne gangen, har termin 1 oktober, og lurer veldig på om vi skal få det til!
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 23. juli 2008 #3 Skrevet 23. juli 2008 her var det omvendt.. førstemann pupp.. hele døgnet.. leeeeeeeeeeeenge (leeeeeeeeeeeeeenge for meg er 7 måneder) 2ndre mann hadde jeg ikke tid til å puppe like godt.. det gikk bare ikke like greit, så hun har fått flaske siden 2,5 måned og gu' så mye mer "fritid" vi har på kvelden.. hadde jeg visst at det "de sa" var sant med førstemann så hadde jeg ikke vært så ammefiksert..
Shabby Cheap Chic Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. juli 2008 Så det er ikke bare meg.. Virker som om jeg er den enese med det "problemet" inne her noen ganger... hehe
Septemberstjerna og Martine Skrevet 23. juli 2008 #5 Skrevet 23. juli 2008 Ei jeg kjenner har to flaskebarn, tredjemann tar bare puppen - og vil ikke ha flaske!...
wirre;o) Skrevet 23. juli 2008 #6 Skrevet 23. juli 2008 min beste venninnes førstemann fikk flaske fordi hun fikk så brystbetennelse flere ganger, så det gikk bare ikke an å amme for henne. nå, tre år etter, har andremann kommet og ammingen går som en lek;o) Bare vær tøff nok til å spørre fafolk på sykehuset om hjelp eller noen du føler du kan be om hjelp av.
1 høne i haneflokken-født Skrevet 23. juli 2008 #7 Skrevet 23. juli 2008 1, 2 og 3 mann ble flaskbarn da jeg rett og slett ikke hadde nok melk, men nå har det faktisk kommet melkeakupunktur som kan hjelpe for veldig mange, så er jo verdt et forsøk da
Shabby Cheap Chic Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 23. juli 2008 Får se hvordan det går først da.. hehe.. Men er ikke sååå mye mas med de flaskene...
Gjest Skrevet 23. juli 2008 #9 Skrevet 23. juli 2008 2.mann også flaskebarn. Ammingen skjærer seg for meg, med tette melkeganger og tendens til brystbetennelse "hele tiden", og DET orker jeg ikke. Ga opp etter 7 uker med 1. mann og etter 2 uker med 2.mann. Noen vil si jeg gir opp for lett, men jeg ønsker å KOSE MEG med babyen min. Etter så mange vonde måltider med førstemann lovet jeg meg selv at jeg ikke skulle pine meg så lenge hvis det skjedde med nr 2, og jeg er glad jeg tok valget såpass tidlig når det skar seg denne gangen også. Vi koser oss med flaske vi )
Gjest Skrevet 23. juli 2008 #10 Skrevet 23. juli 2008 Med første ga jeg opp etter 6 uker. Nr 2 ammet jeg i 14 mnd:) Nr 3 husker jeg ikke helt, men det var ca 4 mnd. Jeg vet hva som gikk galt der. De første 3,5 mnd var det null problemer.
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 23. juli 2008 #11 Skrevet 23. juli 2008 Nå er nr 2 bare to uker gammel enda da, men foreløpig går ammingen mye bedre enn med nr 1, som endte opp som flaskebarn etter halvannen måned.
xxxJulianexxx Skrevet 23. juli 2008 #12 Skrevet 23. juli 2008 Jeg hadde et hælvetes slit med ammingen med førstemann. Jeg hadde masse melk, men han sovnet hver eneste gang og vi brukte jo halve døgnet på det. Til slutt sa helsesøster stopp. Andremann er nå 7 mnd. Har fått mme hele tiden, med unntak av det første døgnet. Han er prematur og måtte få bankmelk. ( morsmelk som andre leverer til sykehuset ). Akkurat det var litt nederlag, men jeg sa selvfølgelig ja fordi det var så viktig for han.
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 24. juli 2008 #13 Skrevet 24. juli 2008 Første ble flaskebarn etter 2 uker, andre ammet jeg i 9 mnd:-) Så ja, det er mulig å amme nr 2 selv om du ikke gjorde det med første. Første gangen syns jeg alt var skikkelig stress og jeg sleit virkelig. Andre gangen gikk alt som en lek.
To prinsesser Skrevet 24. juli 2008 #14 Skrevet 24. juli 2008 Jeg fikk ikke til amminga med første mann, ble så sår at jg blødde:( Prøvde ganske mye men ga opp etter 2uker.. Med 2 mann så full ammer jeg:) Bruker sånne bryst skjold denne gangen så det går kjempe fint:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå