Gå til innhold

God bok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei!!

Kan noen anbefale meg noen gode bøker?? Jeg liker alt mulig, men spesielt type Bridget Jones bøker og krim som f.eks Stieg Larsson bøkene. Noen som har noen gode forslag!!:) Takker for tips!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Idas dans! Fantastisk vakker bok. :) Men hold snørrfilla klar:)

Skrevet

Har du lest Henning Mankells Wallander-serie eller Unni Lindell da? av Unni Lindell anbefaler jeg spesielt Sørgekåpen og Orkestergraven. Jo Nesbø er også absolutt og anbefale, særlig Frelseren og Rødstrupe. hvis du vil ha noe mer sært men genialt, anbefaler jeg Gert Nygårdshaug. Da spesielt Mengele Zoo, Afrodites Basseng og Prost Gotvins Geometri. vil du ha krim, har Nygårdshaug en kjemepeserie om krim(anti)helten Fredric Drum :)

Skrevet

Takk for tips!!Var inne å leste bokomtale nå og den virket jo veldig trist. Jeg begynner så lett å grine og har litt for god innlevelsesevne. Så tror kanskje den blir for knallhard for meg å lese. Men skal gruble litt på om jeg orker :) Uansett takk for tips:)

Skrevet

Her var det mange gode tips!!R Takk:)

Skrevet

Er nettopp ferdig med Stormenes tid av Ken Folett. Knall bok!!

Skrevet

Liza Marklunds bøker om Annika Bengtzon - les dem i "riktig" rekkefølge :o)

Ellers (av typen ikke krim men ganske store mysterier) er min favorittbok; Den trettende fortellingen; den var helt fantastisk!!! Høres litt kjedelig ut på baksidesammendraget, men en helt eventyrlig verden inni!

Skrevet

Dette er typiske "chic-lit" bøker a'la Bridget Jones...

"Shopaholic" (fem bøker)

"Something borrowed" og "Something blue"

"Ps, I love you"

"Where the rainbows ends" (eller noe sånt, husker ikke helt, men det er samme forfatter som har skrevet "PS, I love you")

Har en haug av lignende bøker, men husker ikke navnene i farten. Vet heller ikke hva de heter på norsk, da jeg har lest de på engelsk. Det er lettleste bøker som er både morsomme og triste. "PS, I love you" leste jeg under to forretningsreiser. Ikke smart å lese på flyet, for jeg begynte nesten å gråte flere ganger, litt pinlig, så jeg måtte bare legge fra meg boken...:-D MEN den var utrolig rørende og faktisk ganske morsom også.

Skrevet

Hvis du vil lese noe veldig lettlest og underholdende kan jeg anbefale Marian Keyes. Som student er det veldig behagelig å gå over til dette om sommeren da det krever null og niks å lese bøkene... :D

Skrevet

Skulle også til å foreslå Marian Keyes, hun er hysterisk morsom. Andre er Undomestic goddess( Sophie Kinsella, hun med shopoholic-bøkene) og Fast women av Jennifer Cruise, den har et lite mysterium i seg også. Carole Matthews( eks. Elsker, elsker ikke/with or without you på engelsk) er også bra.

Skrevet

Den siste til Sophie Kinsella kjøpte jeg i vinter. Hmmm... Hva var det den het.. "Remember me" het den. Jeg så den i bokhandelen forleden, på norsk, men jeg husker ikke hva den het på norsk.

Noggie: Leser du på engelsk eller norsk? Jeg foretrekker å lese sånne bøker på engelsk. Er ikke akkurat verdens beste litteratur, men kan "forsvare" det siden jeg leser på engelsk...:-D Liker best sånne bøker der jeg slipper å tenke for mye... Lat... :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...