Anonym bruker Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 Jeg skal søke støtte til barnetilsyn (barnehage) og regner med det går i orden. Men 2 dager i uken vil lillegutt bli hentet av annen person enn meg da jeg ikke rekker frem før stengetid pga jobb. Denne personen er mormor, men jeg kommer til å betale henne for de timene hun henter/passer lillegutt. Vil dette også dekkes med 64 % slik barnehageutgiftene blir? Må vi skrive en skriftlig dokumentasjon på summen jeg betaler henne i måneden? Og en annen ting; trygdeinntekt - er barnetrygd en trygdeinntekt?
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2008 #2 Skrevet 23. juli 2008 Skal mormor betale skatt for de timene hun passer barnebarnet sitt? Skal du opplyse om denne utgiften? Barnetrygd er trygdeinntekt
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2008 #4 Skrevet 23. juli 2008 da kan du ikke oppgi det til nav; og dermed heller ikke motta støtte til det!
Leeloo76 Skrevet 23. juli 2008 #5 Skrevet 23. juli 2008 Jeg vet NAV har en løsning for svart dagmamma (sannsynligvis ikke helt offisiell, de vet vel hvor vanskelig det er enkelte steder å klare seg uten, og at de ellers måtte ha betalt masse i trygd fordi mor/far ikke kommer seg ut i jobb uten barnetilsyn). Man fyller ut et skjema og leverer inn, men vet ikke om alle NAV kontorene har dette, mulig det varierer fra kommune til kommune. En annen sak er at det er vanskelig å få en svart dagmamma til å signere et slik papir, så mange ender likevel med å ikke få stønaden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå