Gå til innhold

Positiv test - er det sikkert at jeg er gravid da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt fersk her inne:-) Testet postitivt 18.juli. Tok testen for morro skyld, ble veldig overrasket når den var postiv. Trodde ikke på denne testen så tok en ny test 19. juli. Den var og positiv. Kastet p-pillene den 14.juni. Syns dette gikk veldig fort. Er det mulig? Vet dere om det kan finnes noen feilkilder. Er så spent...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dersom du har gjort alt riktig; gratulerer, du er gravid!

men det kan virke som om du kanskje har blitt gravid FØR du kasta p-pillene, for normalt så ville du ikke fått utslag på en graviditetstest så raskt etter befruktning.

Skrevet

En graviditetstest viser aldri feil når den viser at du er gravid. Om den viser feil, så er den negativ - mens du faktisk er gravud.

Det må være hcg i urinen/blodet ditt for at en test skal slå ut positiv, og har du det - ja, så er du gravid ;-)

Altså.. en graviditetstest kan ikke vise at du er gravid dersom du ikke er det ;-)

GRATTIS ;-)

Skrevet

Fulgte bruksanvisningen så tror jeg har gjort det rett. Har tenkt tanken om at jeg muligens har blitt gravid før jeg kastet pillene. Var ubeskrivelig trøtt uken før jeg kastet pillene. Uten at jeg hadde noen som helst grunn til å være helt utmattet. Krysser fingrene for at dette skal gå bra:-)

Skrevet

Takk:-) Har ikke vært gravid før og er veldig spent.

Skrevet

Jeg er i samme situasjon som deg og har såååå stor forståelse for din usikkerhet, for jeg er "DER" selv, men er testen positiv så er du gravid ja!! Det er de samme testene som hos legen, og som skrevet her før må det være Hcg i urinen for å få en positiv test og det har man kunn når man er gravid. Jeg testet positivt på søndag, mandag og i dag så da er det nok bare for oss begge å glede oss og håpe at alt går bra!!

Lykke til og gratulerer så mye!!!!

Skrevet

Ble litt beroliget nu ja. Har legetime neste tirsdag og klarer knapt nok ikke og vente til da. Lurer veldig på hvor langt jeg er på vei. Ja vi får glede oss og krysse fingrene begge to. Lykke til til deg og!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...