Gå til innhold

Dere som har barn med hull i ørene!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammelt var barnet deres når dere tok det? Gikk det greit?

Har en jente på 4 1/2 halvt som spør om hun kan få, er i tvil om vi skal eller ikke. Hun kommer til å få det før eller siden, og har egentlig ikke sterke meninger imot at hun kan få det selv om hun ikke er i skolealder osv som jeg ser mange bruker som grense. Vi kommer jo uansett til å ta av oss rensingen.

Hun har tatt blodprøve i armen, det var ikke noe problem. Men spørs jo hva hun synes om å få skutt hull i ørene da...

Må en bestille time på forhånd? Hvor mye pleier det å koste ca?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på. Har ei jente som er godt å vel 3.5 år, og hun har også lyst på. Men syntes at det er for tidlig. Tror heller ikke hun vil klare det med tanke på hvor vondt det er. Tåler ikke så mye. Har vært av den typen som har grått bare for å gråte bare hun har falt. trenger ikke slå seg, men trygt å gråte en skvett liksom.. Har det siste halveåret ikke gjort dette da, men har fortalt oss, "det va iss vondt, eg må isse gina".. hehe..:) Jeg forklarte henne at det ville gjøre litt vondt i ørene, så klemte jeg litt for å vise, da så hun på meg med tårer i øynene og sa" mamma d va isse vondt!" Men etter det har hun ikke spurt.. Så tror ikke hun er klar..

Og bare for å ha sagt det, jeg kløp henne allså ikke hardt i ørene i det hele tatt..

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

hun var 5,5månder, (søsteren skal få en av dagene da hun er samme alder nå :) Ingen problemer med de. Har byttet flereganger, dog ikke siden hun var1 år (hun nærmer seg 2 medstormskritt..) har glemt?

Mitt eneste råd er å ikke tukl for mye med de i begynnelsen. Desinfiser hullet og området rundt, men ikke la det for bli vått, om du skjønner hva jeg mener.

Her jeg bor (ikke i norge) så bestiller man ikke time, men man gjør det på apoteket for eksempel og det koster ca 20 euro om ikke jeg husker helt feil

Skrevet

Venninnen min lot dattera få hull i ørene litt før 4 års dagen i fjor... Da hadde jentungen snakket om det hver dag i en lang periode... De gjorde det hos frisøren. Da det ene hullet var skutt ville hun ikke mer. Nektet plent å ta hull i det andre øret. Greit, sa mammaen, også dro de hjem. Dagen etter var også det andre hullet tatt... (Jentas fri vilje) Gikk veldig fint og jenta har vært veldig tålmodig med rensing og hatt full forståelse for at det MÅTTE gjøres hver dag i en lang periode...

Skrevet

koster som regel 150 pr hull, der jeg jobber er vi to frisører som skyter samtidig og da er det fort over. jeg syns ikke det er for tidlig

Skrevet

En venninne av meg tok hull i örene i voksen alder og utviklet allergi mot både det ene og det andre. Hvis det finnes allergi i slekten er det nok lurt å tenke seg om en gang til för en tar hull i örene på de små.

Skrevet

Vent lengst mulig, de er mer utsatt for å uvikle allergi i ungdommen/voksen alder jo tidligere man gjør det. Trenger ikke å vise seg i løpet av de første årene etterpå, og det er fosvinner ikke om man tar øredobbene ut, har man først fått det plages man alltid.

Kjøp slike magnetøredobber evt. slike man limer på som hun kan bruke så blir hun nok fornøyd tipper jeg.

Skrevet

Hun var 4 mndr. Betalte 300 kr, og da hadde øredobbene ekte gullstift for å forebygge nikkelallergi...

Hun er 18 mndr nå, og har aldri hatt problemer med de. Hun tar ikke borti de med infiserte hender og sånt, fordi hun er så vant til de.

Skrevet

Jeg sier glatt nei til 4 åringen min. Det er ikke noe å diskutere en gang. I de fleste salonger her tar de ikke på barn under skolealder uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...