Anonym bruker Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 Jeg føler meg litt slem. BF har klamydia og jeg har ikke sagt det til han. Vi er ikke sammen, og jeg er kvitt klamydiaen for min del. Men siden vi ikke var venner da jeg fant det ut har jeg heller ikke sagt noe til han. Hvordan skal jeg si det til han? Er noen mnd siden nå, og jeg vet han har ligget med hvertfall to jenter i løpet av denne tiden, og noen mester på kondombruk er han ikke. Så da har han nok smittet dem også. Jeg er jammen meg ikke snill.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2008 #2 Skrevet 23. juli 2008 En ting er at du vil straffe han... Synes det også er dårlig gjort. Men synes det er enda mer dårlig gjort overfor de to jentene da. Så retter en pekefinger mot deg og sier: "FY!"
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2008 #3 Skrevet 23. juli 2008 Haha, *Flaut* !!! Ja, du burde nok gi beskjed til han ganske snart, men hvordan det vet jeg ikkje.. Hva med å bare skrive en mail eller lignende til ham? Om du ikke er venn med han eller kjenner han? Fortelle han at du "nettopp" har funnet det ut selv? Eller hvis du er litt tøffere kan du jo bare ta å ringe han å gi beskjed? Enkelt er det nok i alle fall ikke, men gjøres? Ja, det må det;) Ønsker deg lykke til i alle fall;) Klem klem
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2008 #4 Skrevet 23. juli 2008 På en annen side bør jo de også ta ansvar for egen helse, såklart...
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2008 #5 Skrevet 23. juli 2008 Om du sier fra til legen din så kontakter de han. Da slipper du og han får aldri vite hvem som har oppgitt han som mulig smittet.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2008 #6 Skrevet 23. juli 2008 Jeg hadde også det en gang, og dette var legen streng på, han ville vite hvilke partenere jeg hadde hatt og ville ta kontakt før det ble spredd videre... Nå var jeg sammen med gutten da, så jeg fikk bare resept på en kur til begge, men jeg trodde virkelig legen var forpliktet til å omtrent sette opp et skjema over partnere for å få utryddet develskapen. Man kan jo ha dette helt symptomfritt i lengre tid..
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2008 #7 Skrevet 23. juli 2008 Kjerp deg kjerring! Venninnen min kan ALDRI få barn pga klamydia, som hun IKKE viste at noen hadde påført henne! Hun var godtroende i mange år, og til og med gift med den mannen hun idag har fått to velskapte unger med på prøverørsmåten, før hun oppdaget noe! SÅ TA DEG SAMMEN. TENKER DU BARE PÅ DEG SELV?
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #10 Skrevet 24. juli 2008 Det der må du si fra om. Det kan få store konsekvenser for damene som går med klamydia uten å vite det. Syns det er rart at du ikke har innsett det selv.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #11 Skrevet 24. juli 2008 Tror dette er ulovlig ja. Sier litt om modenheten til enkelte her inne. Trodde jeg hadde blitt herdet av dette forumet når det gjelder hva folk får seg til å gjøre, men dette var lavmål! dette går under ondskap!
Gjest Skrevet 24. juli 2008 #12 Skrevet 24. juli 2008 men herregud damer, det er da ikke ulovlig! man har ingen meldeplikt. moralsk ukorrekt ja, men langt ifra straffbart! eneste man kan bli straffet for er om man ikke forteller om hiv/aids. jeg har (hatt?) hepatitt c og hadde ikke engang meldeplikt for det, så da har man det ihvertfall ikke for klamydia!
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #13 Skrevet 24. juli 2008 er rett som serin@ sier.. det er ikke straff bart og heller ikke meldeplikt! MEN vis du var en av de jentene han hadde ligget med så ville du vel meldt fra?? tenk vis det er du som ble steril?? husk at det bare kan ta 6mnd før en er steril av klamydia!! vis det er vanskelig å si det til han at du fant det ut for leenge siden så kan du si at du nett fant det ut..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå