Anonym bruker Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 Jeg vil ha en hund, voksen omplasseringshund vel og merke. Jeg har alltid ønsket meg hund,og kjenner jeg lengter etter en ,spesielt nå. Jeg har nettopp blitt "bondekjerring" og mannen er mye borte om kveldene pga. gårdsarbeid. Jeg er mye alene. I tillegg er jeg sykmeldt, og gutten vår begynner i barnehage til høsten(3 dg i uken). Da blir jeg alene på dagen også(med mindre jeg besøker/får besøk da:)) Tenker at en hund vil gi meg mye. Det blir både selskap og en hobby. Men , jeg venter jo barn i november . Er det dumt å skaffe seg hund nå? Er det å ta seg vann over hodet? Eller er det bedre å gjøre det nå,for å innarbeide rutiner /oppdragelse osv. før babyen kommer ? Det er enten nå eller over nyttår det er snakk om å få en hund. Noen med erfaring som vil gi noen råd og tips?=)
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2008 #2 Skrevet 23. juli 2008 Hvis du kun har alternativene nå eller etter nyttår, ville jeg gjort det nå slik at hunden har fått tid til å finne seg til rette. Men jeg ville nok ha ventet med å fått meg hund til begge barna var litt eldre, det er ikke lenge til november, da får du garantert nok å gjøre med den nye babyen, og kanskje ikke så mye tid til hunden som den trenger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå