Maud Skrevet 23. juli 2008 #1 Skrevet 23. juli 2008 Vi er altså hjemme igjen og nesten i normalt gjenge. Storebror har dratt på årets sommeropphold hos pappa. Tre uker er uendelig lenge for både gutt og familie. Lillebror spør etter ham og mamma kjenner at det er litt rart å se inn på rommet hans. Det er tomt og ryddig... Gutten selv gledet seg til å være sammen med pappa og kona og barna der, så det hjelper på mammas tristhet. Dessverre prioriterte de også i år å foreta alle reiser før han kom dit, så det blir et par netter i telt og ellers hjemme. Håper de klarer å fylle dagene med fine ting allikevel. Lillebror er stor gutt. Begynt på stor avdeling i barnehagen og smiler bredt hver dag han får gå inn den blå døra i stedet for den lilla. Han har fått ny stor seng også og falt bare ut av den den aller første natta. Håper vi også klarer å motivere ham til bleiefri. Trusene er forlokkende, men det å sitte på do er litt kjedelig ;-) Om tre uker er han tre år, lille gutten vår og er ikke så liten lengre. Minstesnupp krabber rundt med stor iver, reiser seg opp på alle mulige og umulige steder og må passes godt på. Hun har endelig fått sine to første tenner også. Første oktober skal jeg begynne å jobbe og jeg skjønner at det er veldig kort tid igjen :-( Hus og hage krever sitt, etter noen uker borte ser det ut til at alt vokser lynende raskt. Med en mann med låsning i ryggen og dertil hørende betennelse, må Maud gjøre det meste. I dag smiler jeg av det og får gjort det jeg rekker. I går føyk jeg rundt og var sur og syntes verden var urettferdig... Heldigvis har jeg også et lystbetont opplegg på gang. Jeg har tatt fatt i en stor bunke bilder og limer inn babybilder av to, skriver ut dagboknotater her fra dib og lager album. Det blir jeg glad av. Å se de fine barna mine og tenke på ferier vi har hatt, hverdager med sand i hele fjeset, sjokoladekakebaking og skogturer, det gjør godt for sjelen. Bryllupsalbum skal det også bli, bilder av Maudmannen og meg den fine dagen for snart to år siden :-D Håper dere andre nyter sol og sommer. Jeg har klart å bil solbrent i dag, etter to uker i Toscana, det er vel ikke så verst?
iznogood Skrevet 23. juli 2008 #2 Skrevet 23. juli 2008 så deilig å høre at dere har det så fint! klart det er tomt når storebror er på ferietur - men det er sånn man virkelig får satt pris på hverandre og familien. godt å savne de litt. det er veldig stort å være på storguttavdelingen i barnehagen. for da er man ikke lenger liten. bleiene blir nok en milepæl som markerer enda mer hvor stor han er. skjønner at det ikke er lenge til oktober - og det blir nok både sårt og godt for mor å komme seg i jobb. heldigvis har du jo funnet en flott jobb med mulighet for å være fleksibel i forhold til familie. selv om det er litt vanskelig å ikke skulle ha minsta hele dagen - så trenger du jo å få bruke andre sider av deg selv en mamma-maud også :-) ble du virkelig solbrent? jeg er helt imponert over både det og iveren i hagen :-)
dritgrei hei hei! Skrevet 24. juli 2008 #3 Skrevet 24. juli 2008 Det høres ut som det er fine dager som går, selvom du savner han store slampen.... du kan låne min så lenge ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå